Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

"Widać, że kręcisz 2008"

Data publikacji 26.05.2008

Na Mazowszu trwa kolejna edycja kampanii pod hasłem "Widać, że kręcisz", organizowana wspólnie przez komendę wojewódzką Policji zs. w Radomiu i UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA. Akcja, wzorem lat ubiegłych, ma za zadanie promowanie i efektywne wdrażanie zasad bezpiecznego poruszania się po drogach rowerzystów, spośród których corocznie kilkuset zostaje ofiarami wypadków. Bardzo często przyczyną takiego stanu rzeczy jest fakt, że są oni po zmierzchu niedostatecznie widoczni.

W czasie trwania kampanii "Widać, że kręcisz" policjanci uświadamiają rowerzystom w każdym przedziale wiekowym, że pojazdy, na których przemieszczają się oni po drogach, powinny być wyposażone zgodnie z obowiązującymi przepisami, natomiast oni sami powinni być na drodze widoczni.

Mają temu właśnie służyć zakupione przez UNIQA Towarzystwo Ubezpieczeń SA kamizelki odblaskowe, które w czasie trwania kampanii będą trafiać bezpośrednio do rowerzystów. Każda taka kamizelka, chociażby poprzez chęć jej przymierzenia, pobudzi wyobraźnię adresata, a w konsekwencji przybliży mu wagę problemu widoczności na drodze.

Dlatego w minioną niedzielę policjanci z wydziału ruchu drogowego KWP zs. w Radomiu wzięli udział w organizowanej przez "Tygodnik 7 dni", Salon Rowerowy "Rodex" i Bractwo Rowerowe imprezie "Jazda z miasta". Po jej zakończeniu wśród uczestników rozdali ponad 300 kamizelek odblaskowych. Wszyscy rowerzyści byli miło zaskoczeni prezentami od policjantów i deklarowali, że będą propagować bezpieczne poruszanie się po drogach, a hasło "Widać, że kręcisz" będzie im towarzyszyło w trakcie każdej wyprawy.
Powrót na górę strony