Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Drink pod ochroną

Data publikacji 14.07.2009

14 lipca 2009 r. oficjalnie rozpoczęła się kampania społeczna „Drink pod ochroną”. Jest ona elementem partnerskiego programu „Wspólnie przeciw uzależnieniom i przemocy”, który realizuje Komenda Wojewódzka Policji w Szczecinie we współpracy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Zachodniopomorskiego.

Na konferencję rozpoczynającą działania społeczne w województwie zachodniopomorskim przybyli przedstawiciele lokalnych i ogólnopolskich mediów. Komendant Wojewódzki Policji w Szczecinie nadinsp. Tadeusz Pawlaczyk i Wicemarszałek Województwa Zachodniopomorskiego Witold Jabłoński powitali zaproszonych gości i przedstawili ogólne założenia wspólnie podejmowanych inicjatyw profilaktycznych.

Następnie szczegółowe informacje na temat kampanii „Drink pod ochroną” omówiły: kom. Anna Lewandowska-Kasprzycka i podkom. Marzena Maćkowiak – Pluta z Wydziału Komunikacji Społecznej, który koordynuje akcję na terenie województwa.

Najwięcej emocji wśród uczestników spotkania wzbudziło wystąpienie dr Tomasza Janusa z Pracowni Toksykologii i Patobiochemii Molekularnej Zakładu Medycyny Sądowej Pomorskiej Akademii Medycznej w Szczecinie. Zaprezentował on dostępne sposoby testowania obecności środków pozbawiających świadomości, zarówno w drinkach, jak i w organizmie ludzkim.

Kampania rozpoczyna się w lipcu. Po wnikliwej analizie zagrożeń na terenie województwa zachodniopomorskiego postanowiliśmy skupić się na dwóch największych miastach - Szczecinie i Koszalinie. Nośnikami haseł kampanii są plakaty i ulotki informujące o zagrożeniu, które już teraz możemy spotkać w lokalach rozrywkowych naszego województwa.

Na ulicach Szczecina, Koszalina i Międzyzdrojów umieszczono billboardy, diapazony i citylighty z hasłami akcji. Znajdują się one w okolicach przystanków komunikacji miejskiej oraz przy najczęściej uczęszczanych dyskotekach. Plakaty widoczne są również w autobusach komunikacji miejskiej w Szczecinie oraz PKS-ach na trasie Szczecin – Koszalin, a także na autobusach jako reklama zewnętrzna. W drugiej połowie lipca w dyskotekach i pubach, które wyrażą chęć przystąpienia do wspólnych działań, pojawią się podkładki pod napoje z wbudowanym testerem na obecność niebezpiecznych substancji w spożywanym napoju. Testery te nie mają zastąpić naszej czujności, lecz ją wspomóc i uzupełnić.

„Drink pod ochroną” ma na celu wzbudzenie refleksji na temat większej samokontroli i ograniczonego zaufania wobec nowo poznanych osób, szczególnie w okresie wakacyjnym, który często sprzyja niefrasobliwości i lekkomyślnym zachowaniom.

(źródło: KWP w Szczecinie)
 

Powrót na górę strony