Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Kampania "Bezpieczna zima"

Data publikacji 29.12.2009

Dzisiaj w sali konferencyjnej KWP w Szczecinie przy ul. Małopolskiej 47 odbyło się spotkanie poświęcone kampanii pn. "Bezpieczna zima" realizowanej przez zachodniopomorską drogówkę i Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego.

Z analizy stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie województwa zachodniopomorskiego w 2008 roku wynika, że znaczny wzrost wypadków drogowych z udziałem pieszych następuje w okresie jesienno - zimowym.


Wcześnie zapadający zmierzch, zamglenia, opady deszczu i śniegu, a co za tym idzie ograniczona widoczność sprawia, że właśnie jesienią i zimą niechronieni uczestnicy ruchu drogowego stanowią grupę szczególnie narażoną na udział w wypadkach drogowych. W takich warunkach kierowca dostrzega pieszego w ostatniej chwili, gdy najczęściej jest już za późno na jakikolwiek manewr. Wielu tragediom można byłoby jednak zapobiec, gdyby pieszy miał choćby jeden mały element odblaskowy.

Mając na uwadze podniesienie bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego, zachodniopomorska drogówka nieustannie zachęca do korzystania z elementów odblaskowych. Dzięki współpracy z Urzędem Marszałkowskim województwa zachodniopomorskiego, już wkrótce do pieszych, rowerzystów, a w szczególności do najmłodszych uczestników ruchu z tego terenu trafią odblaskowe breloki, opaski oraz kamizelki. Dla dzieci wyróżniających się wiedzą z zakresu bezpieczeństwa w ruchu drogowym przygotowano także policyjne maskotki "GRYFUSIE”.

W ramach programu sfinansowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego zakupiono ponad 24 tysiące odblaskowych breloków, tysiąc odblaskowych opasek, tysiąc kamizelek oraz ponad 1300 "GRYFUSIÓW”.

Celem kampanii jest przede wszystkim zmniejszenie ilości zdarzeń drogowych z udziałem niechronionych uczestników, a także podniesienie świadomości i wiedzy z zakresu ruchu drogowego wśród dzieci i młodzieży.

Projekt "Bezpieczna zima” sfinansowany został ze środków Urzędu Marszałkowskiego województwa zachodniopomorskiego. Całkowity koszt kampanii wyniósł 90 tysięcy złotych.

(źródło: KWP w Szczecinie)
 

Powrót na górę strony