Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Cała Polska zaangażowana w akcję „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”

Data publikacji 14.07.2014

Policjanci na terenie całej Polski zaangażowani są w kampanię "Nigdy nie jeżdżę po alkoholu". W podejmowanych działaniach prewencyjnych, w tym w ramach kontroli drogowych, funkcjonariusze upowszechniają ideę kampanii (Policja od 9 czerwca do 9 lipca br. przeprowadziła łącznie 505 539 kontroli drogowych). W inicjatywę angażuje się coraz więcej podmiotów, które popierając ideę kampanii „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”, pomagają w dystrybucji naklejek.

Walka z niewiedzą i przyzwoleniem społecznym

Od początku czerwca, na terenie wszystkich województw Policja rozdaje naklejki podczas działań prewencyjnych. Zaangażowani w akcję funkcjonariusze starają się dotrzeć do jak największej liczby kierowców w Polsce. Jak powiedziała Danuta Gut, dyrektor Związku Browary Polskie oraz koordynator akcji: Zmiana postaw i zachowań użytkowników dróg leży w interesie wszystkich zainteresowanych stron, władz, policji, organizacji, producentów i pracodawców. Stąd tak szeroka koalicja w tej inicjatywie. Kierowcy często są nieświadomi oddziaływania alkoholu na organizm, spożytego nawet na długo przed ruszeniem w drogę i że nawet po spożyciu niewielkiej ilości alkoholu, ich zdolności psychomotoryczne mogą zostać zaburzone. Brak informacji i właściwej edukacji oraz przyzwolenie społeczne na jazdę „na podwójnym gazie” to najczęstsze przyczyny wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców.

Koalicja rośnie w siłę

W pierwszych tygodniach trwania akcji przyłączyły się do niej takie podmioty jak Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, firmy obsługujące floty samochodowe - Carolina Fleet Management, Carolina Toyota Wola – autoryzowany salon i serwis Toyoty oraz projekt edukacyjny Świadomy Kierowca – realizowany przez firmę Safety Logic. Do dystrybucji przyłączają się również media, dodając naklejki do nakładu swojej gazety. Dołączył już Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny, pomoc oferują również Gazeta Pomorska, Gazeta Lubuska oraz Polskie Drogi. Kampania została objęta honorowym patronatem Ministra Gospodarki.

Wszyscy partnerzy zachęcają zainteresowane podmioty do przyłączania się do kampanii i dalszego upowszechniania znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wśród jak największej liczby użytkowników dróg, czyniąc z niego symbol manifestu odpowiedzialnych – trzeźwych kierowców. Więcej informacji na stronie www.nigdyniejezdzepoalkoholu.pl

BPiRD KGP

Powrót na górę strony