Seniorka podała oszustom dane do konta. Pracownicy banku zapobiegli utracie jej pieniędzy - Aktualności - Policja.pl

Aktualności

Strona znajduje się w archiwum.

Gorzów Wlkp.

Seniorka podała oszustom dane do konta. Pracownicy banku zapobiegli utracie jej pieniędzy

Data publikacji 17.07.2019

Oszust zadzwonił na telefon biura rachunkowego podając, że jest funkcjonariuszem CBŚP, a pieniądze na rachunku pokrzywdzonej są zagrożone. Kobieta przekazała dane dostępowe do konta, z którego mężczyzna wypłacił 20 tys. złotych. Na szczęście dalsze działanie oszusta przerwali czujni pracownicy banku informując o sytuacji Policję.

Nie dajmy się oszukać i nigdy nie przekazujmy obcym naszych oszczędności, Policja ostrzega w ten sposób przed działaniem oszustów w mediach. Nadal zdarzają się jednak przypadki, kiedy pokrzywdzeni tracą oszczędności całego życia.

Do tego typu zdarzenia doszło na terenie powiatu żarskiego we wtorek (16 lipca). Na telefon stacjonarny jednego z biur rachunkowych 61-letniej kobiety, zadzwonił mężczyzna podający się za funkcjonariusza CBŚP. Oszust poinformował pokrzywdzoną, że aby zabezpieczyć jej pieniądze na koncie przed atakiem hakerów potrzebuje danych i haseł dostępowych do konta. Kobieta przekazała je nieznajomemu, a ten z konta wyprowadził 20 tys. złotych. Na tym jednak nie zakończyła się ta historia. Oszust polecił kobiecie, aby udała się do banku w celu odblokowania limitów konta, aby możliwe było wykonanie dalszych przelewów. Opowiadał przy tym, że obserwują ją oszuści, a w zmowie z nimi jest nawet pracownica banku. Pokrzywdzona poszła do banku, jednak jej zachowanie wzbudziło podejrzenie wśród czujnych pracowników, którzy zorientowali się, że może dojść do przestępstwa i na miejsce wezwali Policję.

Na szczęście przytomne zachowanie i szybka reakcja pracowników spowodowały, że pozostała gotówka znajdująca się na koncie pokrzywdzonej była bezpieczna, a dalszy atak oszustów został udaremniony.

Lubuscy policjanci, aby zapobiegać tego typu sytuacjom często spotykają się z pracownikami banków i instytucji finansowych oraz uczestniczą we wspólnych szkoleniach. Cel jest jeden - uczulić tych, którzy mają bezpośredni kontakt z klientami, aby rozpoznali niebezpieczną sytuację, w porę zareagowali przerywając proces przekazywania pieniędzy oszustom oraz powiadomili Policję.

Policjanci przestrzegają przed oszustami. Należy być nieufnym wobec nieznajomych, w szczególności, gdy chodzi o przekazywanie pieniędzy. Pamiętajmy o tym, że policjanci nigdy nie żądają wpłaty pieniędzy i nie proszą o przelewy na numery kont. O każdej próbie lub oszustwie należy, bez zbędnej zwłoki poinformować Policję dzwoniąc na bezpłatny numer telefonu 112.

 

 

kom. Aneta Berestecka

Komenda Powiatowa Policji w Żarach

Powrót na górę strony
Polska Policja