Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2014 - 2020

Projekt jest dofinansowany z budżetu państwa.

Kompleksowa modernizacja energetyczna budynku Komendy Głównej Policji przy ul. Puławskiej 148/150

Wartość projektu: 8 414 434,23 zł, w tym finansowanie: 6 767 830,47 zł, współfinansowanie: 1 646 603,76 zł.

Umowa o dofinansowanie: Umowa o dofinansowanie nr POIS.01.03.01-00-0104/17 podpisana 10 maja 2019 r.

Cel projektu: Przedsięwzięcie ma na celu poprawę jakości powietrza na terenie Warszawy poprzez redukcję zanieczyszczeń emitowanych do atmosfery i zwiększenie efektywności energetycznej budynku. W wyniku realizacji inwestycji nastąpi poprawa efektywności energetycznej, zmniejszenie rocznego zapotrzebowania na energię zużywaną na potrzeby grzewcze oraz oświetlenia. Poprawa efektywności energetycznej będzie skutkować wygenerowaniem oszczędności w kosztach eksploatacyjnych budynków.

Działania

  • Opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowo-kosztorysowej i ornitologicznej,
  • Kompleksowa modernizacja energetyczna budynku KGP:
    • ocieplenie stropodachu nad III piętrem,
    • ocieplenie stropodachu nadbudowy,
    • montaż 1 144 szt. nawiewników,
    • wymiana istniejącej instalacji wentylacji mechanicznej na nową wyposażoną w układ odzysku ciepła,
    • wymiana instalacji c.w.u.
    • wymiana instalacji c.o. i węzła ciepłowniczego wraz z regulacją hydrauliczną instalacji po ociepleniu budynku,
    • modernizacja oświetlenia i montaż automatyki,
    • montaż centralnego systemu zarządzania energią do ogrzewania (BMS).
  • Nadzór inwestorski,
  • Opracowanie audytu ex-post,
  • Działania informacyjno - promocyjne.

Aktualności

  • 30 marca 2020 r. podpisano Aneks nr 1, w którym wydłużono termin realizacji projektu do 31 grudnia 2021 r.
  • 17 stycznia 2020 r. podpisano Aneks nr 2, w którym wydłużono termin realizacji projektu do 31 grudnia 2022 r.
  • 22 kwietnia 2021 r. podpisano umowę z wykonawcą robót budowlanych dot. wymiany instalacji c.o. Roboty zostały wykonane. 
  • 30 września 2021 r. podpisano Aneks nr 3, w którym zwiększono wartość projektu.
  • 10 listopada 2022 r. podpisano umowy z wykonawcą robót budowlanych dot. ocieplenia stropodachu oraz montaży wentylacji.
  • 18 listopada 2022 r. podpisano umowę z wykonawcą robót budowlanych dot. wymiany oświetlenia.
  • 25 listopada 2022 r. podpisano Aneks nr 4, w którym wydłużono termin realizacji projektu do 30 czerwca 2023 r.
  • Trwają roboty budowlane.

Komenda Główna Policji informuje, że funkcjonuje mechanizm umożliwiający sygnalizowanie o potencjalnych nieprawidłowościach lub nadużyciach finansowych. Informacje o podejrzeniu wystąpienia nieprawidłowości lub nadużycia finansowego można zgłaszać poprzez:

adres e-mail: naduzycia.POIS@mir.gov.pl za pośrednictwem elektronicznego systemu zgłoszeń.

do góry