Cała Polska zaangażowana w akcję „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu”
Początek wakacji to okres wzmożonego ruchu drogowego. Szeroka koalicja organizacji pozarządowych działających na rzecz poprawy bezpieczeństwa drogowego, a także związków producentów i pracodawców walczy z problemem pijanych kierowców. Od zainaugurowania kampanii 9 czerwca, przekazano do jednostek Policji na terenie całego kraju już 440 tys. naklejek. W inicjatywę angażuje się coraz więcej podmiotów, które chcąc zamanifestować hasło „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” pomagają w dystrybucji naklejek.
Walka z niewiedzą i przyzwoleniem społecznym
Policja od trzech tygodni rozdaje naklejki podczas działań prewencyjnych na terenie wszystkich województw. Zaangażowani w akcję funkcjonariusze starają się dotarzeć do jak największej liczby kierowców w Polsce. Jak powiedziała Danuta Gut, dyrektor Związku Browary Polskie oraz koordynator akcji: "Zmiana postaw i zachowań użytkowników dróg leży w interesie wszystkich zainteresowanych stron, władz, policji, organizacji, producentów i pracodawców. Stąd tak szeroka koalicja w tej inicjatywie. Kierowcy często są nieświadomi oddziaływania alkoholu na organizm, spożytego nawet na długo przed ruszeniem w drogę i że nawet po spożyciu niewielkiej ilości alkoholu, ich zdolności psychomotoryczne mogą zostać zaburzone. Brak informacji i właściwej edukacji oraz przyzwolenie społeczne na jazdę „na podwójnym gazie” to najczęstsze przyczyny wypadków spowodowanych przez pijanych kierowców."
Koalicja rośnie w siłę
W ciągu niecałych trzech tygodni trwania akcji, przyłączyły się do niej takie podmioty jak Parlamentarny Zespół ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, firmy obsługujące floty samocchodowe - Carolina Fleet Management, Carolina Toyota Wola oraz Safetylogic. Do dystrybucji przyłączają się również media, dodając naklejki do nakładu swojej gazety. Dołączył już Przemysł Fermentacyjny i Owocowo-Warzywny, pomoc oferują również Gazeta Pomorska, Gazeta Lubuska. Kampania została objęta honorowym patronatem Ministra Gospodarki.
Wszyscy partnerzy zachęcają zainteresowane podmioty do przyłączania się do kampanii i dalszego upowszechniania znaku „Nigdy nie jeżdżę po alkoholu” wśród jak największej liczby użytkowników dróg, czyniąc z niego symbol manifestu odpowiedzialnych – trzeźwych kierowców. Więcej informacji na stronie www.nigdyniejezdzepoalkoholu.pl
KGP