Standaryzacja komend i komisariatów Policji w Zachodniopomorskiem
Rządowy Program Standaryzacji Komend i Komisariatów Policji realizowany w latach 2013-2015 zakłada poprawę warunków pracy funkcjonariuszy i pracowników Policji. Jego celem jest wyznaczenie nowej jakości i stworzenie jednolitego standardu komend i komisariatów Policji. Dzięki temu programowi wiele komend w zakresie inwestycyjno – remontowym nadrabia zaległości nawet z ostatnich kilkudziesięciu lat. Również garnizon zachodniopomorski wiele zadań inwestycyjnych i remontowych realizuje dzięki programowi. Na ten rok zaplanowano i w wielu przypadkach już zakończono inwestycje i remonty, na kwotę ponad 42 000 000 zł.
Wśród inwestycji, jak i remontów można wymienić budowę nowych komend w Szczecinku, Stargardzie Szczecińskim, Choszcznie, Myśliborzu, Gryfinie oraz Wałczu. Przebudowę i modernizację jednostek w Szczecinie (Komendy Miejskiej i Komisariatu w Dąbiu i Nad Odrą), Koszalinie (Komisariatu na ul. Wandy i Krakusa), Gryficach, Łobzie, Drawsku Pomorskim, Policach Kołobrzegu, jak i budynki należące do Komendy Wojewódzkiej Policji w Szczecinie.
Celem finansowanego z budżetu państwa, a nadzorowanego przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych, Programu Standaryzacji Komend i Komisariatów Policji jest stworzenie jednolitego standardu zewnętrznego i wewnętrznego komend powiatowych, miejskich i rejonowych oraz komisariatów. Dzięki działaniom, podjętym w ramach programu, możliwe będzie m.in. ujednolicenie wizerunku komend i komisariatów, aby ułatwić identyfikację budynków Policji.
Na realizację programu przeznaczono z budżetu państwa miliard złotych i zaplanowano ją na lata 2013 – 2015.
(KWP w Szczecinie / mj)