Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

"Rozmowy” Policji z mieszkańcami Płocka

Data publikacji 11.12.2007

W centrum miasta, naprzeciw największego w mieście parkingu, umieszczony jest ogromny ekran diodowy. Z odległości kilkudziesięciu metrów przechodnie i kierowcy ogladają dynamiczne informacje: "Policja ostrzega!” albo "Policja przypomina!”

Ekran ma 32 m kw. powierzchni i wymiary 8 na 4 m. Na przełomie maja i czerwca zainstalowała go jedna z płockich agencji reklamowych. Jej właściciel podpatrzył takie ekrany najpierw w Kanadzie, potem w miastach Europy. Oprócz komercyjnych reklam wykorzystany został do kampanii społecznych i akcji prewencyjnych Policji.

Pomysłem zainteresowała się Komenda Miejska Policji w Płocku. Do tej pory nigdzie w Polsce Policja tak nowocześnie i niekonwencjonalnie nie komunikuje się ze społeczeństwem. Ten szczególny przekaz został już kilkakrotnie wykorzystany w działaniach prewencyjnych. Z gigantycznego ekranu płocka Policja przypominała o bezpieczeństwie w ruchu drogowym, podczas wakacji, informowała o kampanii "Profilaktyka a Teatr” . Po oddaniu nowego mostu, policjanci przypominali o nowych rozwiązaniach komunikacyjnych. Teraz, w szybko zapadającym zmierzchu, ekran pokazuje skutki wypadków z udziałem niechronionych uczestników ruchu drogowego i nawołuje do noszenia kamizelek odblaskowych. Widać też działania Policji w ramach akcji "Bądź widoczny, nie daj się zabić”.

W zalewie nowinek technicznych i audiowizualnych przekaz z ekranu diodowego dobrze przebija się do świadomości odbiorców. Ludzie zatrzymują się, żeby obejrzeć pokaz do końca, dostrzeżone treści komentują na ulicach, w środkach komunikacji.


Powrót na górę strony