„Smart Stop” na siatkarskich parkietach
Mazowiecka drogówka kontynuuje kampanię społeczną „Smart Stop”, której celem jest zwrócenie uwagi uczestnikom ruchu drogowego, jak nierozważne korzystanie z telefonów komórkowych może być niebezpieczne i tragiczne w skutkach. W działania mazowieckich policjantów włączyli się siatkarze Cerradu Czarnych Radom. Na meczach siatkówki pojawiły się informacje o kampanii.
Jak podkreślają organizatorzy kampanii, wyobraźnia przydaje się nie tylko za kierownicą, ale też na pasach. Policjanci i siatkarze promują zasadę: „nie odcinaj się od rzeczywistości”. Adresatami kampanii są przede wszystkim niechronieni uczestnicy ruchu drogowego, w tym dzieci i młodzież, ale także ich rodzice i dziadkowie.
Kampania realizowana jest głównie w szkołach, gdzie przedstawiciele Policji zaprezentują spot „Smart Stop”, przygotowany podczas tegorocznego Kameralnego Lata, które odbyło się w Radomiu. Jednym z elementów kampanii jest przypominanie niechronionym użytkownikom dróg o odpowiedzialnym posługiwaniu się smartfonami poprzez informacje, które pojawią się przed przejściami dla pieszych.
W działania mazowieckiej drogówki włączyli się także siatkarze Cerradu Czarnych Radom, którym spodobał się pomysł kampanii społecznej. Na początku września, trzech z nich: Bartłomiej Bołądź, Piotr Filipowicz i Michał Kędzierski wspólnie z mundurowymi z Komendy Wojewódzkiej Policji zs. w Radomiu oraz wiceprezydentem Radomia – Konradem Frysztakiem, przy pomocy specjalnej fluorescencyjnej farby, nanieśli na chodnikach ostrzeżenia z przewodnim hasłem kampanii „Smart Stop”. Napisy takie pojawiły się później przed przejściami dla pieszych, gdzie pojawia się dużo młodzieży, w tym przed radomskimi uczelniami.
Kolejnym elementem kampanii jest informacja o rozważnym korzystaniu z telefonów komórkowych, która pojawia się na meczach Cerradu Czarnych Radom, czyli radomskiej drużyny z siatkarskiej elity. Widzowie meczu z BBTS Bielsko-Biała po raz pierwszy mogli zobaczyć specjalnie przygotowane banery elektroniczne, na których wyświetlany był spot, a młode siatkarki wprowadziły na boisko swoich starszych kolegów w koszulkach z logiem kampanii. W przerwie meczu odbył się konkurs z nagrodami, którego motywem przewodnim był „Smart Stop”. Mecz był transmitowany na antenie Polsatu Sport, dzięki czemu informacja trafiła do fanów siatkówki w całym kraju. Pomocą w zorganizowaniu akcji służył Sławomir Monik, rzecznik prasowy siatkarskiego klubu.
Kolejne niespodzianki przygotowane przez mazowieckich policjantów i radomskich siatkarzy czekają już 26 października na meczu z drużyną ZAKSA Kędzierzyn Koźle.
(KWP w Radomiu / ms)