SPOT "Hejt - to się w sieci nie mieści"
Dziś w południe w Urzędzie Miejskim odbyła się premiera spotu "Hejt - to się w sieci nie mieści" realizowanego w ramach miejskiej kampanii "Kultura w sieci". Partnerami Urzędu Miejskiego w ramach tego projektu była Komenda Miejska Policji w Elblągu i Telewizja Truso TV.
Spot powstał również przy współpracy z MDK i Elbląskim Parkiem Technologicznym, w którego wnętrzach zrealizowano nagranie. Autorami spotu są Jacek Żukowski i Mikołaj Sobczak z Truso TV.
Produkcję oficjalnie zaprezentowali na spotkaniu z dziennikarzami Witold Wróblewski prezydent Elbląga, Marcin Grabowski z-ca komendanta miejskiego policji, Marek Cieślak, nadkomisarz Zespołu Prewencji Kryminalnej Nieletnich i Patologii oraz Jacek Żukowski redaktor naczelny Truso TV
O założeniach spotu i całej kampanii mówił prezydent Wróblewski:
- Szanowni Państwo rozpoczynamy dziś kolejną kampanię społeczną. Tym razem chcemy uświadamiać i przestrzegać przed często bardzo drastycznymi skutkami Cyber przemocy, w tym HEJTU. Chcielibyśmy zaprezentować dziś Państwu spot „Stop Hejtom”, który powstał w ramach kampanii społecznej Kultura w Sieci zaproponowanej przez elbląskich radnych. Ideą przygotowania spotu było takie pokazanie problemu hejtu w internecie, które zaskoczy, zwróci uwagę dzieci i młodzieży na to zjawisko, uświadomi im, że anonimowość w sieci to mit i każdy może paść ofiarą tego typu ataków.
- Zgodnie z umową spot będzie wykorzystywany w trakcie zajęć prewencyjnych realizowanych w elbląskich szkołach przez funkcjonariuszy prewencji Komendy Miejskiej Policji w Elblągu oraz będzie promowany w internecie (kanał YouTube), na profilach społecznościowych miasta (Facebook, Twitter) oraz na stronach www miasta i naszych partnerów (Truso TV, Komenda Głowna Policji). Chcemy położyć duży nacisk na promocję filmu w internecie, ponieważ dzisiaj dla młodzieży sieć jest głównym miejscem zdobywania informacji.
- W roku 2017 wspólnie z partnerami planujemy kontynuowanie kampanii, m.in. stworzenie kolejnego filmu, którego współautorami scenariusza będzie młodzież szkolna. Dzięki takiemu eksperymentowi chcemy stworzyć spot, który będzie jeszcze lepiej trafiał do dzieci i młodzieży - mówił prezydent.
- Cieszymy się, że powstają tego typu programy prewencyjne, chcemy w ten sposób wpływać i kształtować postawy młodych ludzi, nadal będziemy się włączać w tego typu działania - mówił Marcin Grabowski z-ca komendanta miejskiego policji.
- Chcieliśmy stworzyć spot dłuższy, nie 15-sekundowy, tylko taki, który dłużej zaciekawi odbiorcę, skłoni do rozmowy, dyskusji. Jest to film skierowany do młodych, to z nimi nagrywaliśmy i konsultowaliśmy spot, by do nich trafić - mówił autor filmu Jacek Żukowski
- Wiemy, że młodzież jako ludzie wrażliwi mają szczególną trudność w radzeniu sobie z sytuacjami tzw. hejtu, dlatego ze spotem będziemy docierać do szkół, instytucji oświatowych, planujemy również wśród młodzieży konkurs na scenariusz krótkiego filmu opisującego jak przeciwstawiać się hejtowi - wyliczał Adam Jocz dyrektor Departamentu Promocji i Kultury.
- Spot stanowi dobrą bazę do dalszej pm racy z uczniami, nauczycielami i rodzicami, to gotowy materiał, by dyskutować o tym co jest w sieci dobre, a co złe - mówił nadkomisarz Marek Cieślak z KMP Elbląg.
(KWP w Olsztynie / mw)