Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Wrocławscy seniorzy nie dali się oszukać

Data publikacji 21.08.2017

Troje czujnych mieszkańców Wrocławia nie dało się oszukać przestępcom podszywającym się pod policjantów lub pracowników poczty. Dzięki skutecznym apelom funkcjonariuszy, seniorzy zachowali swoje oszczędności. Przypominamy – w razie próby wyłudzenia należy skontaktować się z Policją.

Sposoby działania przestępców wyłudzających pieniądze są bardzo podobne. Zazwyczaj dzwonią do wybranej ofiary i opowiadają historię, która ma przekonać do szybkiego przekazania gotówki. Oszuści podają się za różne osoby – policjantów, pracowników poczty, członków rodziny. Pytają czasem o wysokość emerytury lub o pieniądze posiadane w domu i na kontach bankowych.

W jednym z ostatnich przypadków z Wrocławia oszust podawał się za pracownika poczty. W innym - za policjanta. Fałszywemu funkcjonariuszowi prawie udało się przekonać mieszkankę Wrocławia, by wypłaciła pieniądze. Ta jednak, idąc do banku, postanowiła skontaktować się z Policją. Inna seniorka swoją czujność zawdzięczała dobrym relacjom z dzielnicowym.

Przypominamy! Funkcjonariusze Policji:

  • NIGDY nie informują o prowadzonych przez siebie sprawach telefonicznie.
  • NIGDY nie pytają seniorów, czy mają pieniądze, w jakiej walucie i w jakiej wysokości.
  • NIGDY nie proszą o przekazywanie pieniędzy nieznanym osobom.

Najważniejsze, by w przypadku otrzymania telefonu z prośbą o pilne przekazanie gotówki, natychmiast skontaktować się z osobami, do których mają trafić pieniądze (z członkami rodziny, policjatami, urzędnikam), lub zadzwonić na nr 112.

Policjanci apelują, by w trakcie spotkań rodzinnych rozmawiać z seniorami o tym, jak działają oszuści i jak należy się zabezpieczyć, by nie paść ofiarą przestępstwa.

Prawidłowe reakcje wrocławskich seniorów potwierdzają, że profilaktyczne apele oraz zwykłe rozmowy są skuteczne i warto je kontynuować.

 (KWP we Wrocławiu / mk)

Powrót na górę strony