Nowoczesna komenda w Ełku
Dziś w komendzie powiatowej w Ełku został otwarty punkt przyjęć interesantów. Nowa recepcja, pokoje przesłuchań zapewniające komfort pokrzywdzonym, jak i nowoczesne pomieszczenia socjalne dla policjantów zostały wyremontowane ze środków Policji i miejscowego samorządu. Wszystko po to, aby poprawić jakość obsługi interesantów i warunki pełniących tam na co dzień służbę funkcjonariuszy.
Pomysł zorganizowania punktu recepcyjnego w ełckiej komendzie powstał już pod koniec 2001 roku. Od tego momentu rozpoczęto starania, aby zamysł wcielić w życie. Rok 2002 to zgromadzenie dokumentacji i początek pozyskiwania środków finansowych. Pierwsze prace budowlane i remontowe zaczęły się w 2003 roku. Ich finał można zobaczyć dziś.
Otwarcie punktu przyjęć interesantów ma przede wszystkim podnieść jakości obsługi i usprawnić przyjmowanie interesantów, ograniczając czas oczekiwania na przyjęcie zgłoszenia. Równie ważne jest także zapewnienie profesjonalnej obsługi i poszanowanie prywatności czy intymności osób oczekujących pomocy od Policji.
Oprócz utworzenia recepcji wyremontowano również część parteru i zadbano o poprawę warunków pracy policjantów. Mają oni teraz do dyspozycji nowoczesne zaplecze socjalne - szatnie, pokój, w którym odbywają się odprawy do służby, łazienki i prysznice.
W 2004 i 2005 roku na remont komendy powiatowej w Ełku przeznaczono 400 tysięcy złotych. 70 tysięcy pochodziło z tamtejszego urzędu miasta. W ubiegłym roku koszt modernizacji policyjnego obiektu to ponad 740 tysięcy złotych. 612 tysięcy to środki z ustawy o modernizacji Policji. I tym razem wsparcia nie odmówili samorządowcy. Na poprawę warunków pracy policjantów i przyjęcia interesantów w ełckiej komendzie przekazali prawie 130 tysięcy złotych.