Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Warsztaty o narkotykach dla pedagogów

Data publikacji 23.11.2018

Dopalacze to poważne zagrożenie dla wszystkich, a w szczególności dla najmłodszych. Sprzedawane są w sklepach lub przez Internet pod nazwą artykułów kolekcjonerskich, często z umieszczonym komunikatem „Produkt nie do spożycia”. Dlatego też dolnośląscy policjanci wykorzystując aplikację „Drugstop” i walizkę demonstracyjną przeprowadzili zajęcia dla nauczycieli pokazujące problematykę narkotykową oraz możliwości udzielenia pomocy i wsparcia tym osobom, które tego potrzebują.

Niebezpieczeństwo zażywania tzw. dopalaczy wynika z faktu, że  ich skład chemiczny nie jest znany, może podlegać wahaniom i modyfikacjom. Nigdy nie wiadomo, jak po ich zażyciu zareaguje konkretny organizm. Sprzedawane w postaci tabletek, proszków, mieszanin ziół, w postaci suszu, kadzidełek, naklejek tzw. „tatuaży”, opakowane w kolorowe, atrakcyjnie wyglądające papierki, nadające im „niewinny” wygląd.

Funkcjonariuszka Wydziału Prewencji Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu podczas warsztatów uczyła nauczycieli jak korzystać z aplikacji DRUGSTOP, zawierającej niezbędne informacje dotyczące zażywania środków odurzających, ich konsekwencji zdrowotnych, społecznych  i prawnych. Nauczyciele mogli sprawdzić swoją wiedzę z zakresu problematyki narkotykowej, ale przede wszystkim uczyli się, jak za pomocą tej aplikacji mogą udzielić wsparcia i pomocy tym, którzy tej pomocy potrzebują.

Policjantka zademonstrowała przedmioty będące na wyposażeniu walizki demonstracyjnej. Piłeczki, breloki, baterie, kolorowe pudełka to przedmioty, które młodzi ludzie mogą posiadać w domu lub w szkole, a które wykorzystywane są do zażywania i dystrybucji środków odurzających.

Zajęcia cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Biorący udział w zajęciach sami mówili, że nie mieli świadomości, na jaką skalę rośnie problem uzależnień wśród nieletnich i jakie przedmioty mogą służyć do ich ukrywania. Dobre relacje w rodzinie, jasno wytyczony system wartości, nauka asertywności poprzez budowanie wartości dziecka, życzliwość, akceptacja, codzienny kontakt i poświęcony czas na rozmowy o problemach i zainteresowaniach sprawami dziecka – zdecydowanie pomogą uchronić je przed kontaktem z dopalaczami, które mogą stwarzać zagrożenie dla jego życia i zdrowia.

(KWP we Wrocławiu / mw)

Powrót na górę strony