Operatorka numeru 112, policjanci i przechodnie interweniowali wobec nastolatki, która chciała targnąć się na własne życie
17-latka w porę trafiła pod opiekę lekarzy. Tragedii zapobiegła profesjonalna rozmowa operatorki Centrum Powiadamiania Ratunkowego, a także pomoc udzielona przez przechodniów i błyskawiczna interwencja policjantów.
W niedzielę, 14.03.2021 r., tuż przed godziną 13:00, operatorka numeru alarmowego 112 odebrała telefon od płaczącej, zrozpaczonej 17-letniej dziewczyny, która oświadczyła, że stoi na kładce dla pieszych, rozciągającej się nad rzeką Sołą w Oświęcimiu i ma zamiar skoczyć do wody. Operatorka spokojnie i z wyczuciem zaczęła rozmawiać z nastolatką próbując wpłynąć na zmianę jej decyzji. W międzyczasie informacja została przekazana do oświęcimskiej komendy Policji, w efekcie czego na miejsce pilnie zostali wysłani policjanci.
Patrol: sierżant Ivo Kopijasz i starszy posterunkowy Adrian Chowaniec w kilka chwil dotarli we wskazane miejsce. Okazało się, że obok dziewczyny, która nadal trzymała się bariery, znajdowało się tam kilku przechodniów próbujących ją uspokoić. Policjanci po krótkiej, ale przekonującej rozmowie zabrali dziewczynę z kładki do radiowozu, a następnie przekazali ją pod opiekę ratowników medycznych. Z kolei operatorka CPR rozłączyła się dopiero w chwili, gdy dziewczyna była już bezpieczna. Funkcjonariusze ustalili, że powodem, dla którego nastolatka chciała targnąć się na życie, był zawód miłosny.
W powyższym przypadku dzięki profesjonalnej rozmowie z nastolatką przeprowadzonej najpierw przez operatorkę CPR, a następnie przez policjantów, a także właściwą reakcję przechodniów, którzy nie przeszli obojętnie obok płaczącej dziewczyny, udało się zapobiec tragicznemu w skutkach zdarzeniu.
Służby apelują: Jeśli jesteś w kryzysie pamiętaj, czekają na Ciebie osoby gotowe Ci pomóc. W każdej miejscowości, powiecie znajduje się wiele instytucji, których przedstawiciele są gotowi nieść pomoc. Ważne, aby nie pozostawać z problemem samemu. Wystarczy zadzwonić lub przyjść na rozmowę w zamian uzyskując fachową poradę i wsparcie. O poradę oraz wskazanie odpowiedniej placówki można również zapytać dzielnicowego dla którego pomoc mieszkańcom jest jednym z priorytetów służby. Na terenie całego kraju można dzwonić na numer alarmowy 112 lub Kryzysowy Telefon Zaufania pod nr 116 123 oraz Młodzieżowy Telefon Zaufania pod nr 116 111.
(KWP w Krakowie / mw)