Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Mieszkanka Krakowa oszukana przez fałszywego pracownika banku

Data publikacji 14.10.2021

43-letnia krakowianka padła ofiarą oszusta, który podszył się pod pracownika banku i podstępem skłonił kobietę do wykonania kilku przelewów na łączną kwotę 40 tysięcy złotych.

Krakowska policja ostrzega przed oszustami, którzy mogą podawać się za fałszywych pracowników banku. 11 października br. do 43-letniej mieszkanki Krakowa zadzwonił mężczyzna podający się za pracownika banku, w którym kobieta ma założone konto i poinformował ją, że w banku odnotowano kilka włamań na rachunki klientów. Włamań miał dokonywać nieznany mężczyzna, który miał również logować się  z urządzenia mobilnego na konto 43-latki. Fałszywy pracownik banku, aby zdobyć jak najwięcej informacji i uśpić czujność kobiety zadawał szczegółowe pytania dotyczące m.in. jej miejsca zamieszkania, posiadanej karty, logowania do konta, czy dokonywanych opłat poprzez różne strony internetowe. Gdy już zdobył zaufanie swojej ofiary, zaproponował jej zablokowanie zagrożonego konta i przelanie pieniędzy blikiem, kilkukrotnie po kilka tysięcy złotych na inne, bezpieczne według jego zapewnień konto. Następnie fałszywy pracownik rozłączył się, informując 43-latkę, że zadzwoni w późniejszych godzinach, gdy sporządzi umowę o założeniu nowego, bezpiecznego konta, na które będzie trzeba przelać resztę zagrożonych pieniędzy. Kobieta niczego nie podejrzewając, podczas kolejnej rozmowy przelała na wskazany rachunek gotówkę. Po czasie, gdy oszust przestał się odzywać, kobieta skontaktowała się z bankiem i wówczas zorientowała się, że padła ofiarą oszustwa. Mieszkanka Krakowa w wyniku tego przestępstwa łącznie straciła 40 tysięcy złotych.

(KWP w Krakowie / kp)

Powrót na górę strony