Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Jeleniogórzanka straciła blisko 4 tysiące złotych, bo myślała, że pomaga synowi

Data publikacji 10.05.2023

Do Komisariatu II Policji w Jeleniej Górze kilka dni temu zgłosiła się jeleniogórzanka, która została oszukana przez osobę, która podszyła się pod jej syna. Oszust kontaktował się z nią za pośrednictwem komunikatora i poprosił o przelanie gotówki na wskazane konto na zakup telefonu komórkowego. Kobieta przelała środki i w ten sposób straciła blisko 4 tysiące złotych. Dolnośląscy policjanci walcząc z tego typu przestępczością po raz kolejny ostrzegają! Pamiętajmy, zanim zdecydujemy się przekazać pieniądze innej osobie, potwierdźmy, że to właśnie z nią prowadzimy konwersację.

Dolnośląscy policjanci przestrzegają przed tą formą oszustwa internetowego, która jest coraz bardziej popularna. Złodzieje kradną tożsamość osoby, podszywają się pod nią i wykorzystując zaufanie proszą jej najbliższych i znajomych o podanie kodu „BLIK” czy przelanie pieniędzy na zakup towaru.

O tym, w jaki sposób działają oszuści przekonała się jeleniogórzanka, która uwierzyła osobie podszywającej się pod jej syna i przelała gotówkę w wysokości blisko 4 tysiące złotych na wskazane konto na zakup telefonu komórkowego, który rzekomo zepsuł się jej synowi. Oszust ponownie próbował w podobny sposób przekonać pokrzywdzoną do zapłaty, tym razem za laptopa, jednak pokrzywdzona zorientowała się, że ma do czynienia z próbą oszustwa.

Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom. Czytajmy dokładnie komunikaty przychodzące na telefon podczas każdej transakcji oraz wiadomości od znajomych i najbliższych. Taka właśnie forma kontaktu może się okazać zwykłym oszustwem. Możemy stracić swoje oszczędności. Warto więc potwierdzić tego typu konwersację dzwoniąc do osoby, która prosi nas o pieniądze lub chociażby wysłać wiadomość SMS na jej numer telefonu i poczekać na odpowiedź.

Przestępcy wykorzystują nieuwagę osób korzystających z komputerów, telefonów komórkowych oraz innych urządzeń z dostępem do Internetu i włamują się na ich konta, dlatego właśnie dolnośląscy policjanci przypominają o kilku ważnych kwestiach:

  • pilnujmy swoich haseł dostępowych i pamiętajmy, aby wprowadzone kody nie były możliwe do odszyfrowania przez osoby nieupoważnione. Dla bezpieczeństwa co kilka miesięcy zmieniajmy je;
  • pamiętajmy o wylogowywaniu się z aplikacji za każdym razem po zakończeniu ich użytkowania;
  • nie otwierajmy maili od nieznanych nam nadawców, a co najważniejsze zawartych w nich załączników;
  • oszuści często podszywają się pod witryny banków lub popularnych portali aukcyjnych i społecznościowych. Pamiętajmy, aby nie wpisywać w przypadku wystąpienia wątpliwości swojego loginu oraz hasła.

asp. Aleksandra Pieprzycka

Źródło: KMP w Jeleniej Górze
podinsp. Edyta Bagrowska
tel. 604 580 490

Powrót na górę strony