Aktualności

Miał być zysk, jest strata. Dwie kobiety oszukane łącznie na ponad 120 tysięcy złotych

Data publikacji 30.07.2024

Bądźmy ostrożni i czujni, kiedy chodzi o nasze oszczędności. W Internecie także działają oszuści. Zamiast zyskać, możemy stracić oszczędności życia. Przekonały się o tym dwie mieszkanki powiatu żarskiego, które straciły łącznie ponad 120 tysięcy złotych.

W minionym tygodnie dwie mieszkanki powiatu żarskiego skuszone zyskiem z inwestycji straciły łącznie ponad 120 tysięcy złotych. W pierwszym przypadku kobieta znalazła reklamę w Internecie, wypełniła formularz zgłoszeniowy, podając swoje dane i numer telefonu. Na podany numer zadzwonił mężczyzna, który instruował w kolejnych krokach, co należy wykonać, aby zarobić. Kobieta między innymi zainstalowała program na telefon, dzięki niemu oszust mógł śledzić jej ruchy na telefonie. Pokrzywdzona skuszona zyskiem, później informacjami, że w przypadku nie opłacenia opłat, będzie musiała uiścić odsetki karne,  instruowana krok po kroku wykonywała przelewy łącznie na ponad 60 tysięcy. W drugim przypadku pokrzywdzona miała lajkować przesyłane linki  następnie dokonywać przelewów, aby móc zarabiać. W ten sposób straciła blisko 60 tysięcy złotych.

Obie kobiety nie tylko nie zarobiły, ale straciły swoje oszczędności, dlatego pozostańmy czujni, oszuści  są bezwzględni,  nie mają żadnych skrupułów, żeby przejąć nasze oszczędności. Żeby zdobyć nasze zaufanie bardzo często są mili i uprzejmi,  sprawiają wrażenie profesjonalistów. Reklamy inwestycyjne pojawiające się w Internecie często posiadają komentarze  pozytywne, co nie wzbudza  podejrzeń wśród pokrzywdzonych. Aby zacząć zarabiać często trzeba  się zarejestrować i podać swoje dane oraz numer telefonu, zainstalować program, dzięki, któremu oszuści śledzą ruchy na komputerze lub telefonie.

Przestrzegajmy poniższych zasad bezpieczeństwa:

  • nigdy nikomu nie podawaj danych logowania do swojego konta internetowego,
  • bądź ostrożny podając w Internecie numer swojej karty kredytowej,
  • nie klikaj żadnych odsyłaczy w wiadomości przesłanej sms-em, za pośrednictwem komunikatora, czy e-maila: odsyłacze te często prowadzą do sfałszowanych stron lub stron zainfekowanych szkodliwymi programami,
  • zainstaluj dodatkowe blokady konta i kart płatniczych, jakie zalecają pracownicy banku,
  • kiedy kupujący lub sprzedający lub ktokolwiek inny prosi cię o zainstalowanie nieznanego oprogramowania na telefon lub komputer, zastanów się – to może być program do szpiegowania twoich ruchów na klawiaturze, w ten sposób oszust widzi pulpit twojego laptopa i tak  zdobywa twoje hasła do logowania.
  • stosuj dwuskładniowe uwierzytelnienie swoich kont społecznościowych (wówczas o wiele trudniej przejąć nasze konto – zalogowanie się wymaga potwierdzenia sms);
  • zawsze  sprawdzaj dane transakcji przed jej zatwierdzeniem w aplikacji bankowości mobilnej (przestępca nie skorzysta z kodu, dopóki nie potwierdzimy transakcji na naszym telefonie),
  • nie otwieraj załączników do wiadomości, jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości dotyczące nadawcy.

(KWP w Gorzowie Wlkp. / sc)

Powrót na górę strony