Strona używa plików cookies, aby ułatwić użytkownikom korzystanie z serwisu oraz do celów statystycznych. Jeśli nie blokujesz tych plików, to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Pamiętaj, że możesz samodzielnie zarządzać cookies, zmieniając ustawienia przeglądarki. Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza wyrażenie zgody.

Aktualności

Podsumowaliśmy działalność Fundacji Pomocy Wdowom i Sierotom po Poległych Policjantach w 2024 r.

Data publikacji 28.03.2025

Pierwszy kwartał każdego roku to tradycyjnie okres sprawozdawczy za poprzedni rok. Tak też jest w przypadku Fundacji Pomocy Wdowom i Sierotom po Poległych Policjantach. W poniedziałek 24 marca 2025 r. w sali generalskiej Komendy Głównej Policji odbyło się posiedzenie Rady Fundacji, podczas którego podsumowano działalność organizacji w 2024 r.

Obrady prowadził  przewodniczący Rady Fundacji nadinsp. w st. spocz. Władysław Padło. Udział wzięli także wiceprzewodniczący Rady Marek Osiejewski oraz członek Rady Marcin Zarychta. W posiedzeniu uczestniczył również Zarząd Fundacji w składzie: mł. insp. w st. spocz. Irena Zając – prezes, mł. insp. Barbara Żebrowska – wiceprezes, mł. insp. w st. spocz. Zenon Parchimowicz – sekretarz, mł. insp. w st. spocz. Halina Wieczur i mł. insp. w st. spocz. Paweł Dudkowski – członkowie Zarządu. Obecna była też księgowa Fundacji Dorota Książak oraz zaproszeni goście. Gościem honorowym posiedzenia był Zastępca Komendanta Głównego Policji nadinsp. dr Rafał Kochańczyk, któremu towarzyszył Dyrektor Gabinetu Komendanta Głównego Policji insp. dr Robert Żółkiewski.

Pani Prezes Zarządu przedstawiła szczegółowe sprawozdanie z prac Fundacji w 2024 r. Zaprezentowała poszczególne zagadnienia związane z działalnością Fundacji, podejmowane inicjatywy i organizowane wydarzenia, podkreślając nowe formy przedsięwzięć zrealizowane po raz pierwszy w ubiegłym roku. Omówiła również wyniki finansowe, sukcesy i problemy Fundacji. W roku 2024 Fundacja udzieliła 189 zapomóg i zapewniła wypoczynek wakacyjny 238 osobom.

Rada pozytywnie oceniła kolejny rok pracy Fundacji i zatwierdziła sprawozdanie, bilans oraz rachunek wyników za 2024 r. Następstwem tego było udzielenie Zarządowi Fundacji skwitowania z wykonania przez niego obowiązków w 2024 r.

Podczas spotkania przedstawiono także plany i zamierzenia Fundacji na 2025 r. Szczególną uwagę zwrócono na nowe obszary funkcjonowania i pionierskie inicjatywy, które będą realizowane jako przedsięwzięcia o charakterze pilotażowym. Jeśli się sprawdzą, rozważymy ich uwzględnienie na stałe w kalendarzu fundacyjnych wydarzeń.

Pani Irena Zając złożyła na ręce nadinsp. dr. Rafała Kochańczyka – Zastępcy Komendanta Głównego Policji serdeczne podziękowania funkcjonariuszom i pracownikom Policji, którzy wspierają cele Fundacji organizując i uczestnicząc w różnego rodzaju przedsięwzięciach charytatywnych oraz angażując się w prace promujące naszą działalność. Wyraziła także słowa wdzięczności dla policjantów i pracowników Policji za codzienną, bieżącą pomoc w realizacji fundacyjnych obowiązków.

Zastępca Komendanta Głównego Policji podkreślił w swoim wystąpieniu, że kierownictwo Policji bardzo docenia rolę Fundacji i jej znaczenie w środowisku policyjnym. Zaznaczył także, że Policja nadal będzie wspierać Fundację i realizację zadań  wpisujących się w jej misję.

Posiedzenie Rady Fundacji było doskonałą okazją do wyrażenia podziękowań Pani Hannie Parchimowicz w uznaniu szczególnego wkładu w funkcjonowanie Fundacji. Pani Hanna Parchimowicz, Kawaler Orderu Uśmiechu, przez ponad 20 lat była nie tylko pracownikiem biura Fundacji, ale też jej przyjacielem. Z wielkim sercem angażowała się w różnorodne fundacyjne wydarzenia i była niezwykle ceniona przez podopiecznych Fundacji. W styczniu 2025 r. zakończyła pracę w Fundacji, ale mamy nadzieję, że będzie z nami współpracowała jako wolontariusz.

Tekst: Paweł Dudkowski
Zdjęcia: BKS KGP

Powrót na górę strony