Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

''Alfred Radzi''

Data publikacji 18.11.2008

W Szczecińskim Zespole Szkół Specjalnych nr 9 odbyła się konferencja z udziałem angielskiej kukiełki o imieniu Alfred. Autorem cyklu jest Peter Green z Wielkiej Brytanii - dyrektor Chrześcijańskiej Organizacji Pomocy Dzieciom i Rodzinom. Od samego początku szczecińska policja bardzo angażuje się w realizowanie projektu i wdrażanie go w program szkół podstawowych.

W ramach wieloletniej współpracy w Zespole szkół Specjalnych nr 9 w Szczecinie o godz. 10:00 odbyła się konferencja z udziałem gości z Wielkiej Brytanii Petera Greena autora programu “Alfred Radzi” i Tima Godwina policjanta z Anglii .W tej szkole program jest realizowany od dawna. W ramach jego realizacji szkoła współpracuje m.in. z komendą miejską Policji w Szczecinie. Dzięki współpracy ze szczecińską policją przy szczególnym poparciu komendanta wojewódzkiego a także zaangażowaniu pedagogów, dzieci uczone są jak skutecznie stosować zasady bezpieczeństwa w ich codziennym życiu.

Dzisiejsze spotkanie otworzyła Dyrektor Zespołu Szkół nr 9 p. Iwona Postawa wraz z pierwszym zastępcą komendanta wojewódzkiego Policji w Szczecinie mł. insp. Jackiem Fabisiakiem. W części wstępnej obok samego pomysłodawcy Petera Greena, który opowiedział jak powstał pomysł programu edukacyjnego z udziałem Alfreda, wystąpili Tim Godwin – policjant z Anglii i przedstawiciel zespołu ds. nieletnich komendy miejskiej Policji w Szczecinie.

Obecnych na konferencji wzruszyło wystąpienie rodzica jednej z uczennic szkoły, która podzieliła się troskami i wyzwaniami jakie stawia wychowanie dziecka z niepełnosprawnością intelektualną.

Najciekawszym punktem konferencji była jej część praktyczna. Chodzi o otwartą lekcję pt “Zły dotyk, dobry dotyk” z udziałem uczniów szkoły poprowadzoną przez pedagoga szkolnego Zespołu Szkół Specjalnych nr 9 p. Grażynę Dziadkowiec. Podjęcie tak ważnego a zarazem trudnego tematu i rzedstawienie go w zrozumiały sposób uczniom z niepełnosprawnością intelektualną nie jest łatwe. Lekcja jednak została przeprowadzona w profesjonalny i w bardzo przystępny sposób. Dzieci brały aktywny udział w zajęciach, rozmawiały o różnicach pomiędzy dobrym a złym dotykiem uczyły się ak go rozróżnić i jak unikać niebezpiecznych sytuacji. Pokaz również przybliżył ten trudny temat dorosłym, którzy dowiedzieli się jak rozmawiać z dziećmi by uchronić je przed złym dotykiem. 

Powrót na górę strony