Będą wspomagać pracę policjantów
Ruszył pierwszy w Polsce pilotażowy projekt szkoleniowy dla osób, które w przyszłości mogłyby podjąć pracę w jednostkach podległych Policji. Komenda Miejska Policji wspólnie z Powiatowym Urzędem Pracy we Wrocławiu zorganizowały cykl szkoleń, po ukończeniu których osoby te mogłyby wspomagać pracę policjantów w obsłudze telefonów alarmowych, punktów przyjęć interesantów czy monitoringu.
Jest to pierwszy w Polsce, pilotażowy projekt, którego celem jest wyłonienie odpowiedniej grupy osób do pracy w biurach call center dla różnych służb działających w systemie bezpieczeństwa miasta i regionu. Wyszkolona kadra pracowników cywilnych wsparłaby m.in. policjantów w obsłudze telefonów alarmowych, punktów przyjęć interesantów oraz monitoringu. Po zakończeniu szkolenia jego uczestnicy będą mogli ubiegać się o staż w odpowiednich komórkach Policji.
Szkolenie rozpoczęło się 1 lutego 2010 roku. Uroczystego otwarcia dokonał Komendant Miejski Policji we Wrocławiu. Do projektu wytypowano 40 osób, które będą uczestniczyły w szkoleniu w dwóch cyklach. Przedsięwzięcie finansowane jest w części ze środków Powiatowego Urzędu Pracy i w części ze środków unijnych.
(źródło: KWP we Wrocławiu)