Aktualności

Strona znajduje się w archiwum.

Zamówione, zapłacone, niedostarczone

Data publikacji 27.08.2010

Właściciela sklepu internetowego OMNIWOOD, który wyłudził od swoich klientów co najmniej 75 tysięcy złotych, zatrzymali policjanci z Wydziału do Walki z Korupcją i Przestępczością Gospodarczą KMP w Koszalinie. Z ustaleń wynika, że pokrzywdzonych w tej sprawie jest ponad 50 osób z całego kraju. Osoby, które dokonywały zakupów we wskazanym sklepie internetowym, a nie otrzymały zamówionego towaru ani zwrotu gotówki, proszone są o kontakt z Policją.

37-letni mieszkaniec Koszalina to właściciel firmy zajmującej się m.in. sprzedażą internetową. W swoim sklepie www.omnishop.pl oferował 25 tysięcy różnych towarów, sprzęt AGD, RTV, deski podłogowe, galanterię czy gry komputerowe. Niczego nieświadomi klienci zamawiali dostępne produkty i dokonywali wpłat na podane konto. Niestety, po takiej transakcji pokrzywdzeni często nie dostawali ani zamówionego towaru, ani zwrotu gotówki. Kontakt ze sklepem internetowym był praktycznie niemożliwy, a w mailach, które przychodziły sporadycznie, tłumaczono, że towaru nie ma obecnie na stanie lub zostanie przesłany w późniejszym, nieokreślonym terminie. Niektórzy klienci po bardzo długim czasie oczekiwania w końcu otrzymywali zakupione przedmioty.

Policjanci z Wydziału do Walki z Korupcją i Przestępczością Gospodarczą koszalińskiej komendy ustalili, że od grudnia 2009 roku spora część klientów nie doczekała się zamówionego towaru. Pokrzywdzonych jest ponad 50 osób z całego kraju. Z zebranego dotychczas materiału dowodowego wynika, że właściciel sklepu wyłudził od nich co najmniej 75 tysięcy złotych.

Policjanci zatrzymali 37-latka na jednej z ulic Koszalina, zabezpieczyli również dokumentację firmy. Mężczyzna usłyszał zarzuty oszustwa i niezgłoszenia upadłości spółki, pomimo warunków uzasadniających taki wniosek. Decyzją prokuratury został objęty policyjnym dozorem i zakazem opuszczania kraju. Przestępstwa, których się dopuścił zagrożone są karą do 8 lat pozbawienia wolności.

Osoby, które dokonywały zakupów we wskazanym sklepie internetowym, a nie otrzymały zamówionego towaru ani zwrotu gotówki, proszone są o kontakt z Policją pod numerami telefonów: (94) 34 29 771 lub (94) 34 29 449 oraz 112 i 997.

(KWP w Szczecinie / mw)

Powrót na górę strony
Polska Policja