Policjanci Biura Ruchu Drogowego KGP na rzecz bezpieczeństwa najmłodszych
Przy okazji Dnia Otwartego Polskiego Radia, zorganizowanego 18 września 2010 r. przed główną siedzibą na warszawskim Mokotowie, policjanci Biura Ruchu Drogowego, wspólnie z przedstawicielami Krajowej rady Bezpieczeństwa Ruchu drogowego oraz dziennikarzami Polskiego Radia prezentowali działania na rzecz bezpieczeństwa drogowego najmłodszych.
Obecność policjantów Biura Ruchu Drogowego ucieszyła najbardziej chyba 10 letnią Patrycję i jej mamę. Dziewczynka – zafascynowana atrakcjami festynu – odłączyła się od grupy kolegów i po prostu zagubiła się w tłumie. Policjanci zareagowali natychmiast, ustalili gdzie dziewczynka mieszka i jak najszybciej odwieźli ją do domu. Już godzinę później Patrycja razem z mamą były na pikniku, aby podziękować policjantom za szybką i bezpieczną reakcję.
Policjanci nie tylko zaprezentowali oznakowany radiowóz, służący na co dzień funkcjonariuszom ruchu drogowego, ale też wyposażenie, jakim dysponują: kuloodporne kamizelki, specjalistyczne apteczki do ratownictwa medycznego, narkotestery.
Stanowisko policyjne cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem, zwłaszcza, że były tam jeszcze dodatkowe atrakcje wręczane gościom pikniku: kodeksy młodego rowerzysty, płyty dotyczące kampanii ,,Bezpieczna droga z radami SpongeBoba", ulotki.
Szczególną przyjemność mieli najmłodsi podczas zabawy z zakresu wychowania komunikacyjnego „Moje pierwsze prawo jazdy”. Do dyspozycji dzieci było Miasteczko Drogowe, w którym dzieci w wieku do 4 do 8 lat, korzystając z pluszowych samochodów, jeździły po specjalnej trasie pełnej znaków drogowych, sprawdzając przy okazji jak ważna jest znajomość tych znaków. Przyszli kierowcy uczyli się zasad właściwego zachowania na drodze, m.in. trenowali zapinanie pasów, układali znaki drogowe zgodnie ze wzorem, pokonywali plac manewrowy z przejściami dla pieszych i światłami. Nagrodą było pierwsze w życiu "małe prawo jazdy". Dorośli goście festynu mogli natomiast w symulatorach dostarczonych przez Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie zapoznać się z wrażeniami, jakie towarzyszą zderzeniom i dachowaniom, a także przetrenować udzielanie pierwszej pomocy po okiem instruktora ratownictwa. Tematem przewodnim na stoisku Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego była promocja drugiej odsłony kampanii „Prędkość zabija. Włącz myślenie”, która rozpoczęła się 15 września br.