Effie Awards dla „Użyj wyobraźni”
Policyjna kampania „Użyj wyobraźni”, mająca na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym, została nagrodzona prestiżową nagrodą Effie Awards 2010. Ze wszystkich projektów zgłoszonych w kategorii „Kampanie dotyczące edukacji społecznej, CSR” jedynie nasza kampania zdobyła uznanie jurorów.
Effie Awords to jeden z najważniejszych na świecie konkursów marketingowych, który nagradza efekty rynkowe kampanii reklamowych, a nie pomysły kreatywne. Polska jest jednym z 38 krajów na świecie, gdzie projekt jest organizowany.
Inicjatorem akcji „Użyj wyobraźni” jest Biuro Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji, a partnerami PZU SA i Krajowa Rada Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Kreacje przygotowała agencja BBDO.
Kampania rozpoczęła się w kwietniu zeszłego roku akcją dotyczącą bezpiecznej jazdy motocyklistów. Przyjęto ją z zainteresowaniem, a dyskusja wokół problemu była niezwykle emocjonalna.
W sierpniu 2009 r., podczas drugiej odsłony kampanii, twórcy programu zwrócili się do młodych kierowców, zachęcając ich do używania wyobraźni podczas jazdy samochodem – spot „Samochód to nie zabawka”, niezwykle sugestywny, wręcz szokujący, miał zaintrygować, wciągnąć do dyskusji, pobudzić do myślenia, a w końcu skłonić do refleksji nad własnym zachowaniem na drodze oraz jego nieuchronnymi skutkami.
W listopadzie zeszłego roku rozpoczęła się trzecia odsłona kampanii po hasłem „Niewidoczni”, poświęcona bezpieczeństwu pieszych – niechronionych uczestników ruchu drogowego. Była ona skierowana zarówno do pieszych, jak i do kierowców.
mg
Inauguracja kampanii "Użyj wyobraźni"