Aktualności

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

Podsumowanie realizacji projektu unijnego Dolnośląskiej Policji

Data publikacji 22.11.2011

21 listopada 2011 r. w Kudowie Zdroju odbyła się konferencja podsumowująca realizację projektu „Poprawa standardu infrastruktury bezpieczeństwa, jako element wzmocnienia potencjału turystycznego Dolnego Śląska”. Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 – 2013, stanowi sztandarowy przykład efektywnej współpracy władz samorządowych i Policji na rzecz poprawy bezpieczeństwa społeczności lokalnych oraz turystów na obszarze województwa dolnośląskiego.

W konferencji udział wzięli m.in. Komendant Wojewódzki Policji we Wrocławiu – nadinsp. Zbigniew Maciejewski, przedstawiciele Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego, Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu, parlamentarzyści RP, komendanci i dyrektorzy służb współpracujących z Policją Dolnośląską, a także przedstawiciele samorządów lokalnych, biorących udział w realizacji tego przedsięwzięcia.

Poszczególne etapy realizacji projektu, przedstawił uczestnikom konferencji Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu insp. Andrzej Łuczyszyn. Podczas spotkania głos zabrali również m.in. przedstawiciele parlamentarzystów Ziemi Kłodzkiej, przedstawiciel Departamentu Regionalnego Programu Operacyjnego Urzędu Marszałkowskiego, Komendant Powiatowy Policji w Kłodzku oraz przedstawiciele władz samorządowych.

Projekt „Poprawa standardu infrastruktury bezpieczeństwa, jako element wzmocnienia potencjału turystycznego Dolnego Śląska” zakładał poprawę jakości obsługi interesantów oraz wizerunku Policji, a także podniesienie poziomu poczucia bezpieczeństwa turystów z kraju oraz z zagranicy poprzez podjęcie działań w sferze związanej z poprawą wizerunku i tworzeniem funkcji recepcyjnej w jednostkach Policji oraz rozbudową systemów monitoringu. W ramach projektu przeprowadzono modernizację i remont 9 jednostek policji, położonych w atrakcyjnych turystycznie miejscowościach Dolnego Śląska:

1. Komenda Powiatowa Policji w Kamiennej Górze,
2. Komisariat Policji w Szklarskiej Porębie,
3. Komisariat Policji w Lubawce,
4. Komisariat Policji w Polanicy Zdroju,
5. Komisariat Policji w Nowej Rudzie,
6. Komisariat Policji w Kudowie Zdroju,
7. Komisariat Policji w Bystrzycy Kłodzkiej,
8. Komisariat Policji w Lądku Zdroju,
9. Komisariat Policji w Cieplicach.

oraz rozbudowę systemów monitoringu w 3 miejscowościach:

1. Kudowa Zdrój (6 kamer),
2. Nowa Ruda (5 kamer),
3. Lądek Zdrój (5 kamer).

W ramach projektu przeprowadzona została również modernizacja i przebudowa obiektu w Jeleniej Górze na potrzeby Straży Miejskiej i Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego. Całkowity koszt projektu wyniósł około 9 milionów złotych, z czego ponad 6 milionów zostanie zrefundowanych ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007 - 2013.

9 listopada 2011 roku odbyła się zorganizowana przez Dolnośląski Urząd Marszałkowski Konferencja Regionalnego Programu Operacyjnego pt.: „BIZNES, MIASTO, ŚRODOWISKO – FUNDUSZE EUROPEJSKIE DLA DOLNEGO ŚLĄSKA”. Podczas konferencji Zastępca Komendanta Wojewódzkiego Policji we Wrocławiu insp. Andrzej Łuczyszyn odebrał statuetkę II nagrody dla Komendy Wojewódzkiej Policji we Wrocławiu w konkursie beneficjentów - „Dolnośląski lider RPO”, za realizację projektu ”Poprawa standardu infrastruktury bezpieczeństwa, jako element wzmocnienia potencjału turystycznego Dolnego Śląska”.

(KWP we Wrocławiu / mw)

Film Podsumowanie realizacji projektu unijnego Dolnośląskiej Policji

Film w formacie nieobsługiwanym przez odtwarzacz. Pobierz plik Podsumowanie realizacji projektu unijnego Dolnośląskiej Policji (format flv - rozmiar 27.41 MB)

Powrót na górę strony