Bezpieczna droga z radami SpongeBoba
Już kilka tysięcy szkół oraz przedszkoli wzięło udział w tegorocznej edycji kampanii "Bezpieczna droga z radami SpongeBoba", organizowanej przez Nickelodeon Polska i Komendę Główną Policji. W ramach kampanii w warszawskim Fiku Smyku odbył się dzień prasowy. Oczywiście nie zabrakło tam bohatera akcji – SpongeBoba.
W spotkaniu wzięli udział również inni goście specjalni: Natalia Kukulska, która wraz z Piotrem Kupichą z zespołu Feel jest ambasadorką akcji; Mariusz Sokołowski – rzecznik prasowy Policji, która jest współorganizatorem akcji oraz Marta Szwakopf – szefowa stacji Nickelodeon w Polsce.
W trakcie spotkania uczestnicy podkreślili, jak ważna jest edukacja dzieci w kwestii bezpieczeństwa na drodze już od najmłodszych lat. Rzecznik Komendy Głównej Policji Mariusz Sokołowski opowiedział o dotychczasowych osiągnięciach II edycji, podczas której policjanci odwiedzili kilka tysięcy przedszkoli i szkół, opowiadając o najważniejszych zasadach bezpieczeństwa na drodze oraz rozdając DVD z materiałami edukacyjnymi i specjalne odblaski z przebojową gąbką SpongeBobem. Policja szacuje, że w tej edycji akcji zostanie odwiedzonych kilkanaście tysięcy placówek.
O tym, jak potrzebne są tego typu akcje, skierowane właśnie do najmłodszych wspomniała również Natalia Kukulska, prywatnie mama dwójki dzieci. Z kolei Marta Szwakopf ze stacji Nickelodeon przypomniała najważniejsze założenia tej edycji.
***
Choć z roku na rok ilość wypadków z udziałem dzieci systematycznie maleje (z 5000 w roku 2009, do 4800 w roku 2010), ich liczba stale jest wysoka. Organizatorzy akcji „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” wiedzą, że kluczowa dla bezpieczeństwa najmłodszych jest edukacja maluchów już w przedszkolach oraz w pierwszym okresie nauki w szkole.
W ramach kampanii do jednostek Policji w całym kraju trafiło 18 tysięcy płyt DVD z edukacyjnym filmem „Bezpieczna droga z radami SpongeBoba” oraz piosenką pt. „Przepisowy ruch drogowy”, w wykonaniu m.in. Piotra Kupichy. Policjanci odwiedzający szkoły dysponują pulą około 300 tysięcy odblasków. Ambasadorem akcji i głównym bohaterem materiałów jest znana dzieciom kreskówkowa postać – SpongeBob Kanciastoporty. To on wprowadza dzieci do świata zasad ruchu drogowego, a wszystko przedstawia w humorystyczny sposób, dzięki czemu łatwiej przyswajają przekazywane treści. Promowana w ramach akcji piosenka „Przepisowy ruch drogowy” była dotąd i z pewnością nadal będzie ulubionym utworem wielu dzieci, który nie tylko bawi ale również wpaja właściwe postawy.
W tym roku, specjalnie dla najmłodszych przygotowano aplikację na telefon komórkowy - edukacyjną grę mobilną poświęconą bezpieczeństwu na drodze. Dzięki niej dzieci zapoznają się z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
(materiały promocyjne kampanii)