Z wizytą u policyjnych pilotów
Posłowie z sejmowej komisji administracji i spraw wewnętrznych odwiedzili lotnisko Warszawa-Babice, gdzie ma siedzibę Zarząd Lotnictwa Policji. Gości po jednostce oprowadził Komendant Główny Policji nadinsp. Marek Działoszyński. Posłowie mieli okazję zapoznać się ze specyfiką służby policyjnych pilotów oraz zobaczyć sprzęt, który jest wykorzystywany w codziennej służbie.
Posłowie z sejmowej komisji administarcji i spraw wewnętrznych, na czele z przewodniczacym Markiem Biernackim, odbyli wyjazdowe posiedzenie, które odbyło się na lotnisku Warszawa-Babice – jest ono bazą Zarządu Lotnictwa Policji Głównego Sztabu Policji KGP. Posłowie poznali historię lotnictwa policyjnego, podstawy prawne jego działania oraz strukturę organizacyjną. Szczegółowo został omówiony sprzęt lotniczy, jakimi dysponuje Policja, a także zadania stojące przed lotnictwem policyjnym.
Następnie zaproszeni goście zostali oprowadzeni przez Komendanta Głównego Policji nadinsp. Marka Działoszyńskiego po jednostce. Posłowie mogli z bliska obejrzeć śmigłowce Mi-8, Bell 206B-III Jet Ranger czy PZL Mi-2, na których latają policyjni piloci, a także poznać działanie najnowszego sprzętu.
***
Lotnictwo Policji funkcjonuje w Polsce od 1996 roku. Obecna struktura organizacyjna i sprzętowa ukształtowała się w roku 2001 – po likwidacji Nadwiślańskich Jednostek Wojskowych MSWiA i przekazaniu sprzętu Policji. Aktualnie w strukturach lotniczych Policji służbę pełni 77 funkcjonariuszy oraz jest zatrudnionych 11 pracowników cywilnych. Na wyposażeniu pozostaje 15 śmigłowców policyjnych zlokalizowanych w 6 bazach lotniczych. Wyposażenie policyjnego lotnictwa stanowią:6 maszyn M-2, 2 maszyny M-8, 2 maszyny W-3 Sokół, 2 maszyny PZL Kania, 2 maszyny Bell 206 i 1 Bell 412.
Łukasz Błaszczyk