Policyjny spot na międzynarodowym festiwalu reklamy
30-sekundowy spot promujący kampanię warmińsko-mazurskiej Policji "Życie" został zgłoszony do międzynarodowego festiwalu reklamy w słoweńskim Portoroż. Spot przestrzegający przed wchodzeniem do wody pod wpływem alkoholu stworzyła agencja reklamowa JWT z Warszawy. Pomysłodawcą całej kampanii byli warmińsko-mazurscy policjanci.
W te wakacje warmińsko-mazurskie jeziora pochłonęły dziewięć osób, które zdecydowały się wejść do wody po wypiciu alkoholu. To aż o pięć żyć mniej niż w roku ubiegłym. Taki efekt przyniosła wymyślona przez warmińsko-mazurskich policjantów akcja społeczna "Życie".
"Człowiek nie korek. Po alkoholu tonie" i "Najpierw woda, potem alkohol. Odwrotnie w tej historii nie ma życia" - to hasła tej kampanii. Na projekt realizowany w ramach rządowego programu "Razem Bezpieczniej" złożyły się między innymi plakat i film reklamowy. Przygotowany przez profesjonalną agencję reklamową 30-sekundowy spot, gościł przez całe wakacje na antenach ogólnopolskich i regionalnych stacji telewizyjnych. Aktorami, którzy w nim zagrali, byli uczniowie olsztyńskich szkół średnich. Tak naprawdę to oni i ich rówieśnicy byli adresatami tej kampanii.
Plakat z hasłem "Człowiek nie korek, po alkoholu tonie", jako kolejna część projektu wspieranego przez Wojewodę Warmińsko-Mazurskiego i Prezydenta Miasta Olsztyn, można było zobaczyć w szkołach, budynkach administracji rządowej, szpitalach, a przede wszystkich w miejscach wypoczynku letniego. Hasło z plakatu znalazło się też na koszulkach. Kilkaset z nich trafiło do młodych ludzi w całej Polsce.
Zarówno spot reklamowy i plakat wyprodukowano bezpłatnie, a cała akcja rozpoczęła się w ostatnim tygodniu przed wakacjami. To właśnie wtedy policjanci odwiedzali szkoły, gdzie pokazywali spot i rozmawiali na temat bezpiecznego wypoczynku. Taki niekonwencjonalny sposób przekazu spotkał się z dużym zainteresowaniem młodych odbiorców.
Akcja społeczna warmińsko-mazurskich policjantów spotkała się z uznaniem różnych grup społecznych. Na konferencji otwierającej kampanię byli obecni rodzice 18-letniego Radka, który utonął po wejściu do wody w stanie nietrzeźwym i Mirosław Piesak. Ten paraolimpijczyk przed laty zakończył skok do wody kalectwem. Zarówno on jak i rodzice Radka ostrzegali młodych ludzi przed brawurą, bezmyślnością i nieodpowiedzialnością nad wodą.
Teraz 30-sekudnowy spot promujący kampanię będzie można zobaczyć na międzynarodowym festiwalu reklamy w słoweńskim Portoroż.
Utonięcia w regionie
Maj - wrzesień |
2005 |
2006 |
2007 |
Ogółem |
62 |
34 |
33 |
Pod wpływem alkoholu |
21 |
14 |
9 |
Film Policyjny spot
Film w formacie nieobsługiwanym przez odtwarzacz. Pobierz plik Policyjny spot (format flv - rozmiar 1.65 MB)