Otwarcie komisariatu w Jabłonnie
Od dzisiaj funkcjonariusze z Komisariatu Policji w Jabłonnie mają nową siedzibę. Budowa obiektu, który dostosowany jest do wymogów przyjętego programu standaryzacji Policji, kosztowała ponad 4 miliony złotych.
W uroczystym otwarciu uczestniczyli Zastępca Komendanta Głównego Policji nadinsp. Wojciech Olbryś, szef stołecznych policjantów nadinsp. Dariusz Działo wraz z zastępcami, Wojewoda Mazowiecki Jacek Kozłowski, Dyrektor Departamentu Nadzoru Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Wojciech Woropaj, Starosta Powiatu Legionowskiego Jan Grabiec, Wójt Gminy Jabłonna Olga Muniak oraz przedstawiciele zaprzyjaźnionych służb mundurowych i wymiaru sprawiedliwości.
Zaproszonych gości powitał gospodarz uroczystości, nadinsp. Dariusz Działo. Komendant Stołeczny Policji w swoim przemówieniu powiedział, że „uroczystość otwarcia stanowi kolejny dowód wspólnej, partnerskiej współpracy Policji z władzami samorządowymi (…). Jestem przekonany, że lepsze warunki pracy, spełniające europejskie standardy techniczne, to także wyzwanie do osiągania coraz lepszych wyników na rzecz podnoszenia poziomu bezpieczeństwa mieszkańców Jabłonny. Jestem przekonany, że policjanci będą dążyć do osiągnięcia tego celu ”.
Również Zastępca Komendanta Głównego Policji, nadinsp. Wojciech Olbryś, podkreślił, jak istotna jest współpraca Policji z władzami samorządowymi: „Jestem przekonany, że ten przykład współpracy (…), a także wpisanie się w realizację programu standaryzacji Policji, świadczy o tym, że Policja się zmienia – poprawiają się nie tylko warunki pracy, ale także warunki przyjmowania osób, które potrzebują naszej pomocy”.
Podczas uroczystości Komendant Stołeczny Policji wręczył okolicznościową plakietę Wójtowi Gminy Jabłonna Oldze Muniak.
Budowa nowej siedziby Komisariatu Policji w Jabłonnie realizowana była w latach 2009 – 2013. Całkowity koszt inwestycji wyniósł 4 235 040 zł. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż władze Gminy Jabłonna przekazały środki finansowe, które pozwoliły na opłacenie części kosztów inwestycji oraz działkę o powierzchni prawie 3 tys. m2.
Obiekt przystosowany jest dla potrzeb osób niepełnosprawnych (podjazd i sanitariat) oraz spełnia wymogi energooszczędności i ergonomii obowiązujące w obiektach służbowych Policji.
Na zewnątrz oraz w budynku komisariatu znajdują się kamery monitoringu, a podgląd na obraz z nich ma oficer dyżurny.
W dwukondygnacyjnym budynku o powierzchni 683 m2 znajdują się m.in.: pomieszczenia biurowe, gospodarcze, dyżurka, pokój dla osób zatrzymanych, monitorowany pokój przesłuchań z lustrem weneckim, archiwum, magazyn broni, sala odpraw, szatnie. Część z pomieszczeń jest klimatyzowana.
(KSP / mg)