Średni wielozadaniowy śmigłowiec transportowy o dużym zapasie mocy i znacznej prędkości przelotowej jest używany do zadań kontrterrorystycznych, transportowych oraz wspomagania działań służb ratowniczych. Do obsługi potrzebnych jest co najmniej 3 członków załogi, na pokład można zabrać do 13 podróżnych. Polska Policja posiada obecnie 5 maszyny tego typu stacjonujące w Warszawie.
Opis
Dane techniczne
Konstrukcja metalowa, półskorupowa
Wirnik nośny czterołopatowy
Pierwszy lot: październik 1974 r.
Wyprodukowano ponad 3500 egz.
Dodatkowe wyposażenie:
wciągarka 270 kg
urządzenie dźwigowe do 4 t
stanowisko do desantowania
2 silniki General Electric T700-700, turbowałowe
Średnica wirnika: 16,36 m
Długość z wirnikiem: 19,76 m
Wysokość: 5,13 m
Masa własna: 5650 kg
Masa startowa: 9979 kg
Prędkość maksymalna: 350 km/h
Prędkość przelotowa 297 km/h
Pułap: powyżej 6000 m
Zasięg: 700 km
Zapas paliwa: 1680 l
Bell 407 GXi
Lekki śmigłowiec wielozadaniowy, patrolowo-interwencyjny umożliwiający zabranie na pokład załogi składającej się z 1 lub 2 pilotów oraz do 4 pasażerów, wykorzystywany do interwencji, poszukiwań, zabezpieczeń czy pościgów. Umożliwia latanie w dzień i w nocy dzięki doskonałej awionice oraz potężnemu (maks. moc 862 KM) silnikowi. Duży nadmiar mocy umożliwia wykonanie bardzo wysokiego zawisu. W Lotnictwie Policji eksploatuje się 7 maszyn tego typu.
Opis
Dane techniczne
Konstrukcja duraluminiowa, półskorupowa
Wirnik nośny czterołopatowy
Pierwszy lot: czerwiec 1995 r.
Wyprodukowano ponad 1400 egz.
Dodatkowe wyposażenie:
głośniki zewnętrzne
TRAKKA System wraz z reflektorem i głowicą optoelektroniczną
Silnik: Rolls-Royce M250-C47E/4 FADEC
Średnica wirnika: 10,66 m
Długość kadłuba: 10,57 m
Wysokość: 3,30 m
Masa własna: 1224 kg
Masa startowa: 2722 kg
Prędkość maksymalna: 260 km/h
Prędkość przelotowa 244 km/h
Pułap: 6096 m
Zasięg: 600 km
Zapas paliwa: 484 l
Bell 206B-III Jet Ranger
Lekki śmigłowiec wielozadaniowy, przeznaczony do zadań patrolowych, obserwacyjnych i poszukiwawczych. Zabiera na pokład do 3 pasażerów oraz do 2 pilotów. Aktualnie Lotnictwo Policji eksploatuje 2 maszyny tego typu stacjonujące w Łodzi i we Wrocławiu. Są użytkowane od 2001 r.