Zachowaj Trzeźwy Umysł
Data publikacji 31.03.2007
1 kwietnia rusza kolejna edycja kampanii społecznej "Zachowaj Trzeźwy Umysł". Na 2007 rok jej organizator - Fundacja "Trzeźwy Umysł" przygotowała dla uczestników akcji wiele ciekawych materiałów m.in. przy wsparciu Biura Prewencji i Ruchu Drogowego KGP. Dla gimnazjalistów i ich rodziców powstały materiały edukacyjne dotyczące profilaktyki antynarkotykowej i antyalkoholowej.

Do gmin zainteresowanych udziałem w kampanii trafią pomoce nie tylko dla uczniów i nauczycieli, ale także dla rodziców, sprzedawców alkoholu i dla kierowców.
Przy wsparciu Biura Prewencji i Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji dla gimnazjalistów i ich rodziców powstały materiały profilaktyczno-edukacyjne omawiające trudny temat profilaktyki antynarkotykowej i antyalkoholowej. Specjalne listy adresowane do kierowców oraz naklejki na szyby samochodowe mają zachęcić dzieci i wychowawców do organizowania młodzieżowych patroli drogowych i wręczania kierowcom zobowiązań do prowadzenia z Trzeźwym Umysłem. Akcję tę nazwano "Za kółkiem zachowuję Trzeźwy Umysł". Przygotowano również listy pisane przez młodych ludzi do sprzedających i podających alkohol.

Nowością w kampanii jest ankieta badająca zachowania ryzykowne dzieci i młodzieży. Sondaż zobrazuje stosunek uczniów do alkoholu i innych niebezpiecznych używek we wszystkich gminach uczestniczących w akcji "Zachowaj Trzeźwy Umysł".
Prócz akcji sportowych i profilaktycznych dla uczniów przygotowano też konkursy plastyczne i literackie, w których będą mogli wykazać się pomysłowością i zaprezentować swój talent.
Honorowym Patronatem kampanię objęli Minister Edukacji, Minister Sportu, Komendant Główny Policji i Polski Związek Lekkiejatletyki.
Strona internetowa Fundacji "Trzeźwy Umysł": www.trzezwyumysl.pl