Wydział Wsparcia Administracyjnego
Zadania:
- obsługa kancelaryjno-biurowa policjantów i pracowników biura;
- obsługa administracyjno-gospodarcza policjantów i pracowników biura,
- obsługa informatyczna policjantów i pracowników biura, w szczególności administrowanie eksploatowanymi w biurze systemami informatycznymi i użytkowymi, sieciami informatycznymi oraz elektronicznymi bazami danych;
- wybrakowywanie zużytego sprzętu kwatermistrzowskiego i informatycznego;
- obsługa organizacyjno-kadrowa policjantów i pracowników biura;
- monitorowanie zagadnień z zakresu medycyny pracy w biurze w celu zapewnienia wywiązywania się pracodawcy i pracowników z obowiązków nałożonych w tym obszarze przez prawo pracy;
- obsługa szkoleniowa w zakresie szkoleń pracowników biura i lokalnego doskonalenia zawodowego policjantów biura w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy i służby, ochrony informacji niejawnych i ochrony danych osobowych oraz opracowywanie dokumentów planistycznych w tym zakresie;
- koordynowanie przedsięwzięć biura związanych z przygotowaniami obronnymi Policji;
- opracowywanie i aktualizowanie procedur alarmowania policjantów i pracowników biura;
- tworzenie i nadzór nad aktualizacją polityki bezpieczeństwa w biurze;
- koordynowanie działań w zakresie przygotowania informacji dotyczących kontroli prowadzonych w biurze oraz kontroli zarządczej;
- obsługa transportowa biura, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi Komendy Głównej Policji;
- przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków będących we właściwości biura;
- opiniowanie aktów prawnych w zakresie właściwości biura, w szczególności dotyczących:
- uposażenia , należności i świadczeń wynikających ze stosunku służbowego policjantów,
- odpowiedzialności majątkowej policjantów,
- odszkodowań z tytułu wypadków i chorób policjantów pozostających w związku ze służbą;
- prowadzenie postępowań administracyjnych dotyczących ustalania uprawnień do odszkodowań z tytułu wypadków i chorób policjantów pozostających w związku ze służbą;
- prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie właściwości biura oraz nadzór nad postępowaniami administracyjnymi dotyczących przyznawania pomocy finansowej na kształcenie dzieci policjantów, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą;
- opracowywanie projektów pełnomocnictw i upoważnień udzielanych kierownictwu biura oraz prowadzenie ich rejestrów;
- koordynowanie i monitorowanie postępowań wyjaśniających w przypadku szkód wyrządzonych w mieniu Skarbu państwa – Komendy Głównej Policji;
- prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach szkód powstałych w biurze, wyrządzonych w mieniu Skarbu Państwa – Komendy Głównej Policji.
Kontakt - Naczelnik:
ul. Domaniewska 36/38, 02-672 Warszawa
tel. (22) 60-138-69; fax (22) 60-126-94