Zadania Biura Koordynacji Postępowań Kwalifikacyjnych i Szkolenia Policji
Biuro Koordynacji Postępowań Kwalifikacyjnych i Szkolenia Policji realizuje zadania związane z koordynowaniem doboru kadr w Policji, nadzorowaniem i realizowaniem szkolenia i doskonalenia zawodowego w Policji oraz koordynowaniem i nadzorowaniem działalności psychologów w Policji
Do zadań Biura Koordynacji Postępowań Kwalifikacyjnych i Szkolenia Policji należy w szczególności:
- opracowywanie i wdrażanie rozwiązań w zakresie doboru do służby w Policji;
- koordynowanie zewnętrznego oraz wewnętrznego doboru kadr w Policji, z wyłączeniem przeprowadzania badań psychofizjologicznych, o których mowa w art. 35a ustawy z dnia 6 kwietnia 1990 r. o Policji;
- nadzorowanie procesu szkolenia oraz doskonalenia zawodowego w Policji;
- realizowanie zadań z zakresu doskonalenia zawodowego lokalnego w obszarze wyszkolenia strzeleckiego oraz taktyki i technik interwencji dla policjantów KGP;
- realizowanie spraw szkoleniowych policjantów i pracowników Policji w zakresie właściwości Komendanta Głównego Policji;
- koordynowanie identyfikowania potrzeb szkoleniowych policjantów i pracowników Policji;
- koordynowanie i nadzorowanie działalności psychologów w Policji oraz realizowanie w KGP, Biurze Spraw Wewnętrznych Policji i Centralnym Pododdziale Kontrterrorystycznym Policji „BOA”, zadań w zakresie: opieki psychologicznej i psychoedukacji, psychologii zarządzania zasobami ludzkimi oraz psychologii policyjnej stosowanej;
- przeprowadzanie badań kierowców pojazdów uprzywilejowanych i służbowych w KGP, Centralnym Biurze Zwalczania Cyberprzestępczości, Biurze Spraw Wewnętrznych Policji, Centralnym Pododdziale Kontrterrorystycznym Policji „BOA” i Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji.