Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111
Na mocy Porozumienia pomiędzy Komendantem Głównym Policji a Prezesem Fundacji Dzieci Niczyje od 6 listopada 2008 roku działa „Ogólnopolski telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111”. Telefon ten należy do grupy ogólnoeuropejskiej bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzonych z inicjatywy Komisji Europejskiej.Ogółem w okresie od 6 listopada 2008 roku do 31 grudnia 2011 roku na mocy ww. Porozumienia podjęto 95 interwencji, z tego od 06.11.2008 do 31.12.2008 r – 6 interwencji; od 01.01.2009 r do 31.12.2009 r – 36 interwencji; od 01.01.2010 r. do 31.12.2010 r – 18 interwencji i od 01.01.2011 r do 31.12. 2011 r – 35 interwencji.
Większość interwencji dotyczyło deklaracji/prób samobójczych, przemocy fizycznej, zaniedbania. Zdarzało się, że dzwoniła na numer interwencyjny młodzież będąca pod wpływem środków psychoaktywnych. Dzięki bardzo dobrej współpracy z jednostkami organizacyjnymi Policji wszystkie interwencje zakończyły się udzieleniem właściwej pomocy osobom szukającym pomocy w rozwiązaniu ich problemów.
Telefon 116 111 od ponad 3 lat służy młodzieży i dzieciom potrzebującym wsparcia, opieki i ochrony. Zapewnia dzwoniącym możliwość wyrażania trosk, rozmawiania o sprawach dla nich ważnych oraz kontaktu w trudnych sytuacjach. Linia 116 111 obsługiwana jest przez psychologów i pedagogów, którzy wysłuchują młodych ludzi i udzielają im wsparcia w sytuacjach kryzysowych. Dzwoniący nie muszą podawać swoich danych, by porozmawiać. Działaniu linii telefonicznej 116 111 towarzyszy strona internetowa www.116111.pl, która umożliwia zadawanie anonimowych pytań online przez całą dobę. Młode osoby znajdą na niej informacje w „Strefie wiedzy” oraz filmiki w których znane osoby zachęcają do korzystania z oferty Telefonu 116 111.
Polska jest piątym krajem UE, w którym pod europejskim numerem 116 111 dzieci i młodzieży uzyskują pomoc i wsparcie. Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111 jest całkowicie bezpłatny i anonimowy. Działa 7 dni w tygodniu w godz. od 12.00 do 20.00. Trzy lata działania Telefonu to także ogromny sprawdzian dla konsultantów, którzy codziennie przeprowadzają setki rozmów przywracając nadzieję, ale także dla policjantów współpracujących z FDN w zakresie udzielania pomocy na rzecz ochrony i dobra dzieci w sytuacjach zagrażających ich zdrowiu lub życiu.