Wydział Rachunkowości i Sprawozdawczości
Zadania:
- przygotowywanie rozwiązań systemowych dla jednostek organizacyjnych Policji w zakresie modyfikacji systemu finansowo-księgowego w celu dostosowania do obowiązujących przepisów prawa
- opracowywanie i aktualizowanie zasad rachunkowości dla dysponentów budżetu Policji w celu wprowadzenia ich w zakładowej polityce rachunkowości jednostki;
- inicjowanie zmian w przepisach prawa dotyczących spraw finansowych, mających wpływ na sposób prezentowania danych finansowanych oraz pozyskiwania informacji ze sprawozdań do wykorzystywania w bieżącej działalności;
- nadzór nad poprawnością formalno-rachunkową sprawozdań budżetowych i finansowych sporządzanych przez dysponentów środków budżetu państwa trzeciego stopnia podległych Komendantowi Głównemu Policji, poprzez:
- sporządzanie łącznych sprawozdań budżetowych w ujęciu paragrafowym oraz zadaniowym,
- sporządzania łącznego, rocznego sprawozdania finansowego Policji;
- nadzór nad poprawnością formalno-rachunkową jednostkowych projektów planów finansowych i sprawozdań budżetowych, sporządzanych przez poszczególnych dysponentów Funduszu Wsparcia Policji oraz sporządzanie łącznego projektu planu finansowego i łącznych sprawozdań budżetowych;
- udział w sporządzaniu kwartalnych i rocznych analiz z wykonania budżetu Policji;
- sporządzanie kwartalnych zbiorczych informacji o darowiznach przyjętych przez Policję;
- nadzór merytoryczny nad systemem finansowo-księgowym użytkowanym w jednostkach organizacyjnych Policji;
- obsługa Informatycznego Systemu Obsługi Budżetu Państwa TREZOR w zakresie sprawozdawczości pozostającej we właściwości wydziału;
- nadzór nad formalno-rachunkową prawidłowością sporządzania sprawozdawczości budżetowej i finansowej instytucji gospodarki budżetowej Centrum Usług Logistycznych i Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji;
- opiniowanie projektów aktów prawnych w zakresie finansów publicznych, rachunkowości oraz gospodarki finansowej jednostek budżetowych;
- kreowanie kierunków działań mających na celu prawidłowe ujmowanie majątku Policji w księgach rachunkowych;
- kreowanie sposobów wykorzystania dobrych praktyk w zakresie rachunkowości na podstawie doświadczeń wypracowanych przez poszczególne jednostki organizacyjne Policji oraz informacji przedstawianych w wyniku kontroli prowadzonych w jednostkach organizacyjnych Policji.
Kontakt - Naczelnik:
ul. Domaniewska 36/38, 02-672 Warszawa
tel. (22) 60-117-67; fax (22) 60-126-95