Wydział Wsparcia Kontroli
Data publikacji 13.05.2025
p.o. Naczelnik Wydziału Wsparcia Kontroli
mł. insp. Andrzej Wierzbicki
Do zadań Wydziału Wsparcia Kontroli należy w szczególności:
- Gromadzenie i analizowanie informacji oraz opracowanie rocznego planu kontroli biura i rocznego sprawozdania z działalności kontrolnej w Policji;
- Prowadzenie kontroli w zakresie oceny działań jednostek organizacyjnych Policji, biur oraz podmiotów podległych Komendantowi Głównemu Policji albo przez niego nadzorowanych;
- Koordynowanie działań związanych z przeprowadzaniem w Policji kontroli przez uprawnione podmioty zewnętrzne;
- Koordynowanie realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli i innych organów kontroli;
- Koordynowanie czynności związanych z wymianą informacji oraz opiniowaniem projektów aktów prawnych procedowanych przez inne komórki KGP lub jednostki organizacyjne Policji;
- Koordynowanie rozpatrywania wniosków o udostępnienie dokumentacji publicznej;
- Prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach szkód powstałych w biurze, wyrządzonych w mieniu Skarbu Państwa – KGP;
- Zapewnienie obsługi kancelaryjnej, sekretarsko-biurowej i organizacyjnej, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi KGP;
- Realizacja zagadnień z zakresu kadrowo-finansowego, szkoleniowego, informatycznego, administracyjno-gospodarczego i medycyny pracy oraz ochrony informacji niejawnych i danych osobowych, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi KGP;
- Koordynowanie archiwizowania i rozliczania dokumentacji biura;
- Organizowanie, prowadzenie i dokumentowanie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i ochrony danych wykorzystywanych poprzez Krajowy System Informatyczny (KSI) dla policjantów i pracowników biura przez uprawnionych instruktorów (KSI);
- Zbiorowe przechowywanie broni palnej indywidualnej policjantów biura oraz planowanie i organizowanie zajęć z wyszkolenia strzeleckiego dla policjantów biura oraz prowadzenie dokumentacji i sporządzanie sprawozdań z tego zakresu;
- Opracowywanie i aktualizowanie procedur alarmowania policjantów i pracowników biura oraz przeprowadzanie alarmów ćwiczebnych;
- Realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Policji w zakresie właściwości biura oraz zarządzaniem kryzysowym.