Wydziały Biura Kontroli KGP

Wydział Wsparcia Kontroli

Data publikacji 13.05.2025

p.o. Naczelnik Wydziału Wsparcia Kontroli

mł. insp. Andrzej Wierzbicki

 

Do zadań Wydziału Wsparcia Kontroli należy w szczególności:

  1. Gromadzenie i analizowanie informacji oraz opracowanie rocznego planu kontroli biura i rocznego sprawozdania z działalności kontrolnej w Policji;
  2. Prowadzenie kontroli w zakresie oceny działań jednostek organizacyjnych Policji, biur oraz podmiotów podległych Komendantowi Głównemu Policji albo przez niego nadzorowanych;
  3. Koordynowanie działań związanych z przeprowadzaniem w Policji kontroli przez uprawnione podmioty zewnętrzne;
  4. Koordynowanie realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych Najwyższej Izby Kontroli i innych organów kontroli;
  5. Koordynowanie czynności związanych z wymianą informacji oraz opiniowaniem projektów aktów prawnych procedowanych przez inne komórki KGP lub jednostki organizacyjne Policji;
  6. Koordynowanie rozpatrywania wniosków o udostępnienie dokumentacji publicznej;
  7. Prowadzenie postępowań wyjaśniających w sprawach szkód powstałych w biurze, wyrządzonych w mieniu Skarbu Państwa – KGP;
  8. Zapewnienie obsługi kancelaryjnej, sekretarsko-biurowej i organizacyjnej, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi KGP;
  9. Realizacja zagadnień z zakresu kadrowo-finansowego, szkoleniowego, informatycznego, administracyjno-gospodarczego i medycyny pracy oraz ochrony informacji niejawnych i danych osobowych, we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi KGP;
  10. Koordynowanie archiwizowania i rozliczania dokumentacji biura;
  11. Organizowanie, prowadzenie i dokumentowanie szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i ochrony danych wykorzystywanych poprzez Krajowy System Informatyczny (KSI) dla policjantów i pracowników biura przez uprawnionych instruktorów (KSI);
  12. Zbiorowe przechowywanie broni palnej indywidualnej policjantów biura oraz planowanie i organizowanie zajęć z wyszkolenia strzeleckiego dla policjantów biura oraz prowadzenie dokumentacji i sporządzanie sprawozdań z tego zakresu;
  13. Opracowywanie i aktualizowanie procedur alarmowania policjantów i pracowników biura oraz przeprowadzanie alarmów ćwiczebnych;
  14. Realizowanie przedsięwzięć związanych z przygotowaniami obronnymi Policji w zakresie właściwości biura oraz zarządzaniem kryzysowym.
Powrót na górę strony