Wydział Skarg i Wniosków
Naczelnik Wydziału Skarg i Wniosków
mł. insp. Marta Ołdak
Do zadań Wydziału Skarg i Wniosków należy w szczególności:
- przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków kierowanych do Komendanta Głównego Policji i Dowódcy Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA";
- Przyjmowanie interesantów zgłaszających się do Komendy Głównej Policji w sprawach skarg i wniosków;
- Koordynowanie rozpatrywania skarg i wniosków w komórkach organizacyjnych Komendy Głównej Policji;
- Prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
- Sporządzanie informacji dotyczących rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków oraz opracowywanie rocznej analizy przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w Policji;
- Zbieranie i analizowanie informacji stanowiących podstawę do opracowania rocznego planu kontroli, w szczególności wyników analiz skarg i wniosków oraz propozycji tematów kontroli;
- Nadzorowanie i kontrolowanie przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków w jednostkach organizacyjnych Policji i komórkach organizacyjnych Komendy Głównej Policji;
- Przyjmowanie i rozpatrywanie petycji kierowanych do Komendanta Głównego Policji i Dowódcy Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”, we współpracy z komórkami organizacyjnymi Komendy Głównej Policji i Centralnego Pododdziału Kontrterrorystycznego Policji „BOA”;
- Analizowanie i upowszechnianie rozwiązań sprzyjających podnoszeniu jakości rozpatrywania petycji przez komórki organizacyjne Komendy Głównej Policji oraz jednostki organizacyjne Policji;
- Prowadzenie rejestru petycji kierowanych do Komendanta Głównego Policji oraz przygotowywanie zbiorczych, okresowych informacji o petycjach rozpatrzonych przez Komendanta Głównego Policji;
- Przekazywanie informacji skargowych i pozaskargowych do Biura Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji;
- Nadzorowanie sytemu opracowywania i przekazywania przez jednostki organizacyjne Policji i komórki organizacyjne Komendy Głównej Policji informacji skargowych i pozaskargowych do uprawnionych podmiotów;
- Opracowywanie informacji stanowiących podstawę do sporządzenia rocznego sprawozdania z działalności kontrolnej w części dotyczącej kontroli załatwiania skarg i wniosków;
- Opiniowanie projektów aktów prawnych pozostających w zakresie właściwości wydziału.