Narada kadry kierowniczej służby logistycznej Policji w dniach 15-16 lipca 2013 r.
Dziś rozpoczęła się w Hotelu Łazienkowskim w Warszawie, zorganizowana przez Biuro Logistyki Policji KGP, dwudniowa narada służbowa kadry kierowniczej Policji, która poświęcona została zagadnieniom z obszaru zabezpieczenia logistycznego działalności formacji. Wprowadzenia do tematyki spotkania oraz podsumowania półrocznej realizacji przedsięwzięć służb logistycznych dokonał nadinsp. Wojciech Olbryś Zastępca Komendanta Głównego Policji, który nadzoruje ten pion.
W spotkaniu udział biorą zastępcy komendantów wojewódzkich/Stołecznego Policji, Szkół Policyjnych właściwi ds. logistyki. Komendę Główną Policji reprezentują dyrektorzy Biur: Logistyki Policji, Finansów oraz Łączności i Informatyki.
W pierwszym dniu, narada służbowa swoim zakresem obejmować będzie szereg zagadnień, wśród których najważniejsze dotyczyć będą:
- wykonania planu finansowego Policji za I półrocze 2013 r.,
- Programu standaryzacji komend i komisariatów Policji (geneza powstania, przedstawienie wyników konkursu na projekt modelu komend i komisariatu Policji oraz na logo i identyfikację wizualną komendy i komisariatu Policji, księga standardów, warunki wprowadzania zadań do Programu),
- stopnia realizacji i zaangażowania planu inwestycji i remontów w 2013 r.,
- racjonalizacji kosztów utrzymania nieruchomości oraz floty transportowej,
- wynajmu długoterminowego pojazdów służbowych,
- koncepcji przydziału broni palnej indywidualnej policjantom odbywającym szkolenie zawodowe podstawowe.
Ponadto, w tym dniu zaplanowano przedstawienie przez Dyrektora Centrum Usług Logistycznych, nowej koncepcji funkcjonowania instytucji gospodarki budżetowej nadzorowanej przez Komendanta Głównego Policji.
W drugim dniu narady odbędą się kolejne wystąpienia i prezentacje, tym razem związane z obszarem łączności i informatyki Policji, w szczególności dotyczące stanu realizacji wdrożenia SWOP, SWD, OST 112.
W trakcie narady zarezerwowano czas na dyskusję w zakresie poruszanej tematyki spotkania, co niewątpliwie służyć będzie bieżącemu wyjaśnieniu kwestii problematycznych, czy pojawiających się zagrożeń w wykonaniu zadań z dziedziny logistki. Taka platforma wymiany informacji będzie niezwykle przydatna do określenia przyszłych kierunków działania i wypracowania banku dobrych praktyk w podejmowanych w przyszłości inicjatywach.